
     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

CCP Central Committee’s Propaganda Department Is the Media Control 
Center in the Persecution of Falun Gong 

 
Since the Chinese Communist Party (CCP) was established, it has used media propaganda as a major weapon in 
seizing and consolidating power. Media propaganda is at least as important as the military campaign. In CCP’s 
history, the former has been referred to as the “literature weapon” and the latter the “military weapon.” Media 
propaganda under the CCP control is exactly the opposite of what it is commonly understood as media in the 
international arena. Mainland Chinese media has never been the real news media. Instead, it is a totalitarian 
propaganda tool controlled by CCP, and it is the party’s mouthpiece1. Other than the People’s Daily, which is 
the official paper of the Central Committee of CCP (CCCCP) and is directly under its control, all other media in 
mainland China operate under the supervision and control of the Propaganda Department —a body directly 
under CCCCP. [It will be called the Central Propaganda Department (CPD) in this report.] 
 
In 1999, after CCP, headed by the then General Secretary Jiang Zemin, had decided to crackdown on Falun 
Gong, Jiang appointed Ding Guangen, Head of the Central Propaganda Department, to hold a concurrent post as 
the deputy director of the “Leadership Team for Handling the Falun Gong Issues,” so as to directly manipulate 
the Propaganda Department to control the public opinion in the persecution of Falun Gong. In the ensuing five-
plus years, the Central Propaganda Department played an active role and launched a nationwide media 
campaign to systematically demonize Falun Gong, a grassroots meditation group. By continuously fabricating 
false evidences to support the persecution, it has misled the entire country and incited hatred of Falun Gong 
practitioners among the Chinese people, making it possible for Jiang’s regime to inflict the policy of genocide 
upon the Falun Gong populace. 
 
According to incomplete statistics, within the past five years beginning July 20, 1999 and ending  
April 26, 2005, 1,926 practitioners have been verified as being tortured to death. However, according to the 
Chinese government's official internal statistics, the actual number of practitioners who died after being arrested 
had reached 1,600 by the end of 2001. In addition, there are at least 6,000 Falun Gong practitioners who have 
been illegally sentenced to prison. Over 100,000 practitioners have been sentenced to forced labor camps. 
Thousands of practitioners have been forcefully sent to psychiatric hospitals to be tortured with injections that 
are damaging to the central nervous system. Large groups of Falun Gong practitioners have been forcefully sent 
to local brainwashing classes, where they have been subjected to mental torture. Many more practitioners have 
been tortured and had large sums of money extorted from them by so-called “law-enforcement officials.” the 
Central Propaganda Department and all those in the Department and its reporting units who have participated in 
the persecution of Falun Gong have inescapable responsibilities. 

1. Central Propaganda Department is CCP’s Highest Power House to Control the 
Chinese Media and Its People’s Minds 

(1) CCP Monitors and Controls Propaganda Apparatus Through Central Propaganda 
Department  
 



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

The Central Propaganda Department is directly under CCCCP and is CCP’s supreme powerhouse to control the 
Chinese media and its people’s minds.2 Major national media, such as Guangming Daily, China Daily, People’s 
Liberation Army Daily, China Youth Daily, China Women Daily, Workers’ Daily, Farmers’ Daily, Economic 
Daily, Science Daily, Legal Daily and other central level newspapers are directly under the Central Propaganda 
Department.3 The Central Propaganda Department also establishes “media rules” and “propaganda disciplines,” 
which are implemented by the General Administration of Press and Publication, which is directly under the 
State Council.4, 5 
 
Local Party Committee’s Propaganda Department at the provincial, autonomous regions and municipal levels 
are responsible for local print media’s news propaganda work as well as the administration of the local branches 
of the State and the Central Committee’s media. It disseminates the Central Propaganda Department’s media 
policies, which are then implemented by local media publisher’s administrative departments.4 
 
Xinhua News Agency (Xinhua Net), which is directly under the State Council, and China News Services 
(Chinanews.com) sponsored by the Overseas Chinese Affairs Office of the State Council, are also under the 
operational guidance of the Central Propaganda Department and are subject to the “propaganda disciplines.” 
Although the “propaganda disciplines” do not appear in legal forms, in reality they stipulate media’s screening 
and reporting of news.6 
 
China Group of Radio, Film and Television (CGRFT), whose membership includes China Central TV (CCTV), 
China Central People’s Radio, China Radio International, China Film Group Corporation, China Television 
Transmission Net and China Radio and Television Internet, is administered by the Party group of the State 
Administration of Radio, Film and Television (ARFT), which is directly under the State Council.7 The Group is 
subject to the “propaganda disciplines” established by the Central Propaganda Department,6 The managing 
director of ARFT, who usually serves as the general secretary of the Party group, concurrently holds the 
position of Director of the Managing Committee, China Group of Radio, Film and Television. (Formerly the 
position was held by then Deputy Head of the Central Propaganda Department, Xu Guangchun. Since 
December 2004, it has been held by the newly appointed Deputy Head of the Central Propaganda Department, 
who is also the managing director and general secretary of the Party group of ARFT, Wang Taihua—formerly 
the provincial party committee secretary of Anhui Province.) 
 
People’s Daily is official newspaper of the Party Central Committee. Like the Central Propaganda Department, 
it is directly under CCCCP.2 
 
According to data published on China Press and Publishing Newspaper in May 2003, in the year 2002, 2,137 
types of newspapers with a total amount of 36.8 billions copies and 9,029 types of magazines with a total 
amount of 2.951 billions copies were printed in mainland China. Across the country, there were 306 radio 
stations, 360 TV stations, and 1,300 Radio and TV stations. Over ninety-three percent of the population was 
covered by 1,933 radio channels; more than ninety-four percent of the population was covered by 2,058 TV 
channels; and the number of cable TV users reached 100 millions. By the end of year 2002, 20.8 million 
computers went on-line in mainland China and the number of websites reached as high as 370 thousand. The 
overall bandwidth going outside of the country was 9380M; number of Internet users in China reached 59.1 



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

million—9% of the global total, second only to USA. All these media outlets in China operate under the Central 
Propaganda Department’s supervision.8 

(2) CCP Controls and Guides Public Opinions through Central Propaganda Department 
 
Since CCP came to power over 50 years ago, it has always treated the complete control of ideology a life-
threatening top priority. Through the Central Propaganda Department, nation-wide trend of public opinion is 
controlled and the CCP’s intention is reinforced. State propaganda machines are used to repeatedly brainwash 
peoples, in an attempt to align people’s mind with the intentions of CCP in order to achieve its full function as 
the CCP’s “mouthpiece”. 
 
In 1996, Jiang Zemin, then General Secretary of CCP’s Central Committee pointed out while inspecting work 
of People’s Daily: “The news cause of CCP thrives and falls with the party itself. It’s part of the life of CCP. 
Thus we can say that media work equates to political ideology work and is related to the fate of our party and 
our nation.”9 
 
On January 21, 1999, Jiang made a speech to the officials attending the National Conference for Propaganda 
Department Directors and emphasized the importance of tight control on news trend. “We must strictly follow 
the political and propaganda disciplines of CCP and solidly implement the orders. We must control those that 
we have to manage and guard the important media battlefields and broadcast methods well without a single 
incident.”10 
 
On January 10, 2001, Jiang held a forum with the officials attending the National Conference for Heads of 
Propaganda Departments. He emphasized that “the Propaganda Departments are very important departments 
and their work is that of the whole party,” “we should try hard to promote CCP’s policy and guidelines,” “more 
importantly, we should best use our time to unify our understandings” and “help general public and all levels of 
officials get a clear understanding of the situation.” 11 
 
On October 26, 2001, the Head of the Central Propaganda Department gave a talk at the opening ceremony of 
the 1st Session of the 6th Council Meeting of the Chinese Journalist Association, “At present, the first priority of 
our media work is … to be actively aligned with the Central Committee with Comrade Jiang Zemin as it core; 
unify our thoughts and actions around the spirit of the Central Committee… disseminate the voices of CCP and 
our government to every household, broadcast the voice of China around the world … We must uphold 
Marxism as our news guiding principle and hold on to the Party principles in our media work … firmly control 
the correct directions.” 12 
 
On September 20, 2003, Xu Guangchun, then deputy Head of the Central Propaganda Department, Managing 
Director and general secretary of the Party group of the State Administration of Radio, Film and Television, 
talked about the “core content of Jiang Zemin’s news idea” at a training class held for news editor-in-chief and 
director of the Central Committee Party School. He said that “Jiang’s ‘Mouthpiece Theory’ has always focused 
on the political nature of our media, highlighted our media work as an important part of CCP’s cause; Jiang’s 
‘Mouthpiece Theory’ has strongly supported and extended the ‘mouthpiece theory’ from Marxism’s News 
Theory, revealed in depth the fundamental nature of the Chinese characteristic socialism news cause.” [9] Li 



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

Changchun, standing committee member of the CCP Central Committee Politburo demanded “trainings for all 
levels of official involving media work at CCP Central Party School and each CCP Provincial Party Schools.” 13 
 
On December 5, 2003, at the National Political Propaganda Work Conference, Hu Jintao emphasized in his 
speech, “The Party controls propaganda; the Party controls the ideology. This is the important principle and 
rules established in the course of our Party’s long-term practice. It is a vital part to ensure our Party’s leadership 
role, so we must hold on to it tightly all the time without any slacks-off.” 14 

2. Fabricating Deceiving Stories Under Jiang’s Order and Brainwashing the 
Entire Nation  
 
CCP claimed from the very beginning that its battle with Falun Gong is of ideology nature. On April 25, 1999, 
Jiang Zemin stated his reason to initiate crackdown on Falun Gong in a letter to the standing committee 
members of Politburo and other related officials of the central leadership, “How could it be possible that the 
Marxism theory, the materialism and atheism believed by our Communists were not able to defeat Falun 
Gong’s teachings? If indeed that was the case, wouldn’t it be a big joke?” 15 
 
On June 7, 1999, Jiang gave a speech, entitled “On Hurrying up to Handle the Falun Gong Issue,” at a Politburo 
Meeting and decided to establish a leadership team to specifically deal with the Falun Gong issue. Vice premier 
Li Lanqing was appointed as director of the team, Ding Guangen, then Head of the Central Propaganda 
Department, Luo Gan, Secretary of Political and Judiciary Commission, were appointed as the team’s deputy 
directors.15 The assignment fully displayed CCP’s framework of “literature weapon plus military weapon”—lies 
plus violence.  
 
In the same speech, without any facts, Jiang set up the tone for propaganda. He demanded that a report with 
“ample evidence” on Falun Gong and its founder be prepared as soon as possible. The evidence should include 
“prominent stories such as mental disorder, suicide by jumping off building, refusal of medication that lead to 
health deterioration and even death, etc.” 15 These fabricated “evidence” based on Jiang’s personal needs 
became the major media contents for a long period of time after the suppression on Falun Gong began. 
 
In late June 1999, Zhao Zhizhen, then managing director of Wuhan City Radio and Television Bureau and 
Wuhan TV Station, took the lead to follow Jiang’s order. Wuhan TV Station’s “The Light of Science and 
Technology” program production team “dispatched three staff to fly to Changchun and filmed a special called 
‘About Li Hongzhi’, as well as six hours of footage. It has provided valuable reference to the Central 
Committee to handle the Falun Gong issue, as well as to CCTV for its anti Falun Gong programs.” 16 
 
On July 22, 1999, Ministry of Public Security and Ministry of Civil Affairs made an announcement on People’s 
Daily the decision to crackdown on Falun Gong.  
 
On July 23, 1999, the Head of the Central Propaganda Department told the reporter from People’s Daily: “We 
must earnestly study General Secretary Jiang Zemin’s important speech regarding Falun Gong and the 
instructions from the Central Committee on how to handle the Falun Gong issues. We must unify our thoughts 



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

around the Central Committee’s decision and deployment; firmly and conscientiously conduct ourselves in 
accordance with the Central Committee led by Comrade Jiang Zemin… The battle we are fighting against Falun 
Gong is a serious struggle in political ideology. The frontline of the ideology propaganda must be aligned with 
the spirit of the Central Committee. We must solidly take on our political responsibilities and firmly guide 
public opinions to the right direction. We must further propagate the Materialism and atheism of the Marxism.” 
17 
 
On the same day, all major newspapers printed this speech. The Central Propaganda Department manipulated 
all TV stations, radio stations, newspapers, and magazines in the entire country and launched a slanderous 
media campaign, which lasted for several months, against Falun Gong an its founder. 
 
Within 30 days after the public crackdown started, People’s Daily alone published 347 articles to demonize 
Falun Gong.18 At the same time, TV stations, radio stations, newspapers, magazines and all other media outlets 
throughout China were flooded with slanderous articles defaming Falun Gong and its founder. The 
overwhelming hate propaganda forced all schools, government offices, factories, communities and local 
government at all levels to participate in the persecution of Falun Gong. 
 
Jiang Zemin was eager to get involved himself. He personally defamed and slandered Falun Gong in front of 
the international community. In September 1999, at the APEC forum held in New Zealand, Jiang personally 
presented an anti-Falun Gong booklet to President Clinton as a gift.19 
 
On October 25, 1999, CCTV’s news program telecast the talk Jiang Zemin gave when being interviewed by the 
chief editor of a French newspaper, Le Figaro. In the interview, Jiang claimed that Falun Gong was an evil 
cult.20 On the very next day, all major state-run media in China published Jiang’s talk with the headline “Falun 
Gong is Indeed an Evil Cult” on their front pages. It was regarded by international community that it signaled 
the Chinese government’s official stance on Falun Gong.21 
 
Since then, many news professionals have become CCP’s rumor mongering tools to persecute Falun Gong. 
According to the investigation of WOIPFG, the so-called “self-immolation,” “mental patient Fu Yibin’s murder 
case” and “poison murder case of beggars in Zhejiang Province” were all framed-up incidents to defame Falun 
Gong. Between January 2000 and October 2003, Xinhua News Net alone published 522 such articles. The 
Central Propaganda Department manipulated all media inside China to instill deceiving propaganda into every 
Chinese citizen’s mind. The slanderous hate propaganda has served to add fuel to the flames in persecuting 
Falun Gong.  

3. Framed the so-called “Self-Immolation” False Incident to instigate Anti-Falun 
Gong Campaign Nationwide 
 
Less than two weeks before the so-called “Self-Immolation in Tiananmen Square,” the National Conference of 
the Heads of Propaganda Departments was held in Beijing from January 8, to January 11, 2001. Ding Guangen 
spoke at the conference, emphasizing, “We must strengthen the construction and the management of the 
battlefield of propaganda and public opinions... We shall always keep in mind that the news media is the Party's 



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

mouthpiece... We must guarantee that the battlefield of public opinion is in the firm grip of the Party… We 
must take the task of exposing and criticizing Falun Gong as an important work and relentlessly continue the 
effort... We shall dedicate everything of ours to the Party.”22 In his speech, Ding also requested that the 
“ideology education” of the Falun Gong practitioners be strengthened.23 
 
At 2:41 p.m. on January 23, 2001, five people in Tiananmen Square set themselves on fire. Two hours and fifty 
minutes later, Xinhua News Agency reported the incident. According to Ruo Si, a reporter from the Voice of 
America (VOA), the VOA reporter quickly made a phone call to the Beijing Police Department and Ministry of 
Public Security for verification and comments. Staff members on duty at both places told the reporter that they 
knew nothing about the incident. Before the Public Security personnel were briefed on the incident, Xinhua 
News Agency acted swiftly and snatched the news. It was an odd move and violated the “propaganda 
discipline”—layers upon layers of tedious censorship and approval commonly practiced by CCP.24 
 
According to the “Regulations on News Reporting” issued by the Central Propaganda Department on February 
6, 1988, it is required that “when reporting a breaking news and/or sensitive social issue, ... verification must be 
done and approval from the concerned supervising department must be obtained before it is published.”25 
Accordingly, the Central Propaganda Department did not grant the news media authority to directly broadcast 
breaking news. Then, who authorized Xinhua News Agency?  
 
On May 30, 2001, when talking about the “propaganda and reporting” of the so-called “Self-immolation in 
Tiananmen Square,” Gao Tingxian, managing deputy Head of the Propaganda Department of Shandong 
Province, accidentally revealed the secret. Gao said, “Everything was carried out in a planned, systemic way 
strictly based on the Central Committee’s unified deployment and statement.” At the same time, he also stressed 
that, “When it comes to reporting the major breaking news, the timing, statement, scope and scale of the report 
must be based on the Central Committee’s unified deployment. It is requested that Xinhua News Agency issues 
the unified news report and all other media must promptly re-print. Media cannot conduct independent 
interview nor issue manuscript. Reports that media are allowed to write and publish independently must strictly 
follow the Central Committee’s statement.”26 
 
One week after the so-called “Self-immolation incident,” on January 31, 2001, Xinhua News Agency published 
a comprehensive report detailing the incident: “The complete story of the self-immolation incident in 
Tiananmen Square.”27 Among the detailed descriptions of the self-immolation, there was no first hand evidence 
witnessed by the reporter, nor interviews of any eyewitness on the scene. One cannot find the name of the 
reporter either. As specified in CCP’s news and publication administration, an unsigned article means it is not a 
report personally interviewed and written by the editing reporter.28 However, this article, full of questionable 
points and loopholes, was reprinted on the same day in its entirety by CCP’s national mouthpiece such as 
People's Daily, People’s Liberation Army Daily,29 Guangming Daily,30 Women of China and other official 
publications at the Central Committee level,31 and they made further speculation on the incident. 
 
From February 5 to February 19, 2001, People’s Liberation Army Daily (PLA Daily), China’s Defense Daily 
simultaneously dedicated a full page to run a series of four slandering articles with distorted facts to defame 
Falun Gong. PLA Daily reporter Tang Shuifu revealed the background of the series to News and Talent 
Magazine: “Before the ‘self-immolation’ incident in Tiananmen Square occurred, the Party Committee at PLA 



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

Daily relayed the instructions from the officials in the Central Propaganda Department and the General Political 
Department of PLA on further exposing and denouncing Falun Gong… On January 30, after CCTV broadcast 
the ‘self-immolation,’ this series of articles were completed as a result of the direct involvement of the Party 
Committee of PLA Daily, with tremendous support from the Central Propaganda Department and PLA Daily 
leadership team.” 32 
 
According to Northeast Net, media in Heilongjiang Province grasped this opportune time to expose and 
denounce Falun Gong. Propaganda departments at all levels and all media in Heilongjiang Province launched a 
propaganda campaign against Falun Gong. “According to statistics, between January 30 to the end of May, the 
major media in the capital city alone had published more than 1,280 propaganda reports.”33 
 
Media and propaganda departments at all levels around the country followed closely. Under the Central 
Propaganda Department’s unified deployment, a new round of slanderous hate propaganda campaign against 
Falun Gong was launched in a “planned, systematic” way. The propaganda had turned Chinese people from 
being sympathetic of Falun Gong practitioners to accepting the crackdown, triggering a nationwide anti-Falun 
Gong campaign. 
 
Since the broadcast of the so-called “self-immolation” incident, hostility towards Falun Gong practitioners 
among the Chinese people had risen tremendously; death tolls of Falun Gong practitioners increased sharply in 
places such as prisons, labor camps, mental hospitals and brainwashing classes where practitioners were held.  
 
On January 23, 2005, the fourth anniversary of the false “self-immolation” incident, Xinhua Net and CCTV 
served their mouthpiece function again by re-broadcasting and running sequels of the incident, in an effort to 
continuously defame Falun Gong. The Information Office of the State Council even invited two major Western 
media, Associated Press (AP) and CNN for interview. Yet, back in 2001 after the “self-immolation” incident 
was staged, sources from Ministry of Public Security revealed that: “On the Chinese New Year’s Eve, the same 
day when the ‘self-immolation’ incident occurred, the public security personnel on the scene detained seven 
Western reporters stationed in Beijing. These reporters were from CNN, AP and AFP. Their videotapes and 
film negatives were confiscated, and they were asked to sign a statement to admit that they had conducted 
illegal interviews and to guarantee that they would not do this again. They were released afterwards.”34 
 
In China, all press releases have to be reviewed by various departments inside the Central Propaganda 
Department. Commercial websites cannot post news from the western media without permission. Phillip Pan, a 
reporter for Washington Post, made a personal trip right after the so-called “self-immolation” incident to 
Kaifeng, hometown of Liu Chunling, one of the five people who the Chinese authority said alleged to have 
burned themselves during incident, to investigate her background and published a first-hand investigation 
report.35 However, not a single newspaper inside China has printed or quoted his article. Now the Overseas 
Propaganda Office of CCCCP (It’s also called the Information Office of the State Council.)36 made a special 
effort to invite reporters from AP and CNN for interviews. This unusual move apparently was an effort to use 
these media to spread lies and incite hatred of Falun Gong in the West. 



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

4. Various Methods Used to Demonize Falun Gong In Order To Sustain the 
Suppression 

(1) Co-sponsored Large-Scale Exhibition that Demonizes Falun Gong. 
 
On January 10, 2001, Jiang Zemin spoke at the National Conference of Directors of Propaganda Departments. 
He emphasized that, “Media are the mouthpiece of CCP and the people. Media should accurately, 
unambiguously and vividly propagate the Central Committee’s spirit. Media should make full use of all 
propaganda channels as well as all educational channels and continuously explore more effective ways and 
approaches.”11 
 
Six months after Jiang’s speech, a large-scale anti Falun Gong exhibition, jointly organized by the Central 
Propaganda Department, Office of Civilization of the Central Committee, Office of Preventing and Handling 
Cult Issues of the State Council, Ministry of Public Security, Ministry of Justice and the Chinese Association 
for Science and Technology, was opened in the People’s Revolutionary Military Museum in the morning of 
July 15, 2001. More than 350,000 people from over 20 provinces and cities, including Beijing, Hebei Province, 
Heilongjiang Province, Hubei Province and Shandong Province were organized to see the exhibit. Viewers 
included government officials and employees from over 100 departments and professions, staff members from 
Ministry of Foreign Affairs, armed police, officers and soldiers from the People’s Liberation Army.  
 
Wang Maolin, Director of the “Office of Preventing and Handling Cult Issues of the State Council” (a.k.a. 610 
Office) hosted the opening ceremony. Liu Yunshan, managing deputy Head of the Central Propaganda 
Department and director of the Office of Civilization of the Central Committee, gave a speech at the opening 
ceremony.37 The exhibition used false photos and videos to slander Falun Gong, showcasing the brainwashing 
of Falun Gong practitioners as a significant achievement. 
 
After the exhibit in Beijing concluded on July 15, duplicates of the exhibit and portable posters were shipped 
across the country for more exhibits.38 
 
In Wuhan, a 15-day anti-Falun Gong exhibit held at the Wuhan Science and Technology Hall concluded on 
September 11, 2001. Nearly 100,000 people from government organs, community services, enterprises, armies, 
universities and colleges, middle schools and elementary schools were organized to see the exhibit.39 
 
In Shaanxi province, the provincial Department of Propaganda and Xinhua News Agency Shaanxi Branch 
organized a large-scale anti-Falun Gong exhibition in the East Exhibition Hall of the Provincial Museum. 
Within two hours after the opening, more than 2,000 people, including armed policemen, military officers and 
soldiers and others, were organized to watch the exhibition.40 

(2) Instigate Hatred In the Form of Literature and Art 
 
Shanghai Film Corporation produced the first anti-Falun Gong movie, “Out of the Death Trap,” (Screenwriter 
and Director of the movie was Wang Guoxian.) and a 16-serie TV program with the same theme, “A life-and-



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

death Beckon.” (With Ye Xin being the playwright and Xu Weijie being the director). The movie and the TV 
series aired in Shanghai on August 22 and August 28, 2002, respectively. The Head of the Propaganda 
Department of Shanghai, Wang Zhongwei, attended the premiere and met with the crews. The two productions 
were directly under the supervision of the Propaganda Department of Shanghai, Office of Preventing and 
Handling Cult Issues in Shanghai (“610 Office” in Shanghai) and Shanghai Bureau of Radio, Film and TV. The 
Central Propaganda Department, Office of Preventing and Handling Cult Issues of the State Council and the 
State Administration of Radio, Film and TV of China recognized the productions, which used fabricated stories 
and exaggerations to defame Falun Gong.41 
 
A joint notice was issued by the Propaganda Department in Shanghai, Office of Civilization in Shanghai, Office 
of Preventing and Handling Cult Issues in Shanghai, Bureau of Education in Shanghai, Bureau of Justice in 
Shanghai, Shanghai Bureau of Radio, Film and TV, General Labor Union of Shanghai, Youth League 
Committee of Shanghai and Shanghai Women’s Union to urge each region, each function and each department 
to watch the movie and the TV program and to hold Party and Youth League meetings, various forums and 
discussions after the viewings.42 

(3) Tighter Control Over Publications Market to Promote Hate Propaganda against 
Falun Gong in a Broader Scope  
 
On April 9, 2002, the CCP Central Committee and the State Council approved the founding of China Publishing 
Group, which was to be under direct leadership of the Central Propaganda Department and managed by the 
General Administration of Press and Publication.43 This giant national publishing group, according to Liu 
Yunshan, deputy Head of the Central Propaganda Department emphasized, “is an important battlefield of 
propaganda and ideological work; it is a key production base for premium publications in our country; it is a 
critical window for cultural exchange with foreign countries.”44 The main task of China Publishing Group is to 
“regulate the direction of publication and ensure the ability to control.”45 
 
Members of China Publishing Group include The People’s Publishing House, The People’s Literature Press, 
The Commercial Press, The Chinese Publishing House, China Encyclopedia Publishing House, China Fine Arts 
Publishing Group, People’s Music Publishing House, Joint Publishing, Orient Publishing Center, China 
Translation and Publishing Corporation, Xinhua Bookshop, China National Publishing Industry Trading 
Corporation, and China National Publications Import & Export (Group) Corporation. Among them, Xinhua 
Bookshop, China National Publishing Industry Trading Corporation, and China National Publications Import & 
Export (Group) Corporation formed Xinhua Publishing (Group) Corporation along with China Post Logistics 
Ltd. Co and China Post Mail-Order Ltd. Co run by China Post Corporation Ltd, which acts as the shareholder 
corporation for China Publishing Group.45 Putting these publishing powerhouses that monopolize the markets in 
China directly under the Central Propaganda Department, it greatly enhanced CCP’s control over the opinion of 
the publication market, fully making it a useful tool in the persecution of Falun Gong.  
 
Take textbooks as an example, anti-Falun Gong content has been added to the elementary school textbooks in 
China. 
 



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

There are 565 publishers in China currently.  Many of them depend on publishing textbooks. There are more 
than 100 million students in China, and they require more than 6 billion textbooks.46 
 
In 2001, People’s Education Press published a book called “School Campuses Refuse Evil Cult,” to collaborate 
with the anti cult activities organized by Ministry of Education to demonized Falun Gong in schools on various 
levels. In the 3rd edition of Thoughts and Moral Education (10th volume) of the “6-year Primary School 
Textbooks under the 9 Year-Compulsory Education System” printed in November 2003, the so-called “Self-
Immolation in Tiananmen Square” was printed in Lesson 12 as teaching material. It made use of false words of 
the twelve-year-old Liu Siying (who was burned in the incident and later died under mysterious circumstances) 
to incite children's hatred and fear of Falun Gong.47 This textbook has been used to poison the minds of 
elementary school students in China since 2002. 
 
Putting groundless material into elementary school textbooks to brainwash school children, who do not have the 
capability of independent thinking, and make them take the slandering of Falun Gong as natural, positive 
actions; inciting hatred of Falun Gong among young and innocent students, who then further spread the hatred 
to families and society. These are evidence of CCP’s systematic persecution of Falun Gong through China’s 
Propaganda Department and Ministry of Education. 
 
Persecution evidence: The 3rd edition of Thoughts and Moral Education (tenth volume) of the “6-year Primary 
School Textbooks under the 9 Year-Compulsory Education System” printed in November 2003. This textbook 
has been used to poison the minds of elementary school students in China since 2002 with reference to the 
staged self-immolation incident. 

5. Reward Anti Falun Gong Media and Instigate Persecution  
 
In the morning of December 24, 1999, China Journalists Association held the No. 9 session of China News 
Award and its 1st Column Prize ceremony in Beijing. Xu Guangchun, deputy Minister Propaganda attended the 
ceremony to congratulate the award winners. He claimed, “1999 is an unusual year for our press sector.” 
Considering the anti-Falun Gong propaganda as one of “the four major propaganda battles,” Xu concluded, 
“Numerous journalists conducted pioneer propaganda reports…based on Central Committee’s deployment. It 
has created a good public opinion environment to cement people’s minds…”48 
 
On February 26, 2001, seven Ministries and Committees, including the Organization Department, the 
Propaganda Department, the Political & Judicial Committee of CCP, Ministry of Public Security, Ministry of 
Civil Affairs, Ministry of Personnel, Office for the Prevention and Handling of Evil Cults of the State Council 
(the “610 Office”), held a proclamation ceremony at the Great Hall of the People in Beijing to jointly 
announced the commendation of “advanced groups and individuals” in the persecution of Falun Gong. Ding 
Guangen hosted the ceremony.49 At the ceremony, Liu Yunshan, managing deputy Head of the Central 
Propaganda Department, claimed that the persecution of Falun Gong was a “political struggle to fight for 
ideological battlefield and to win over people. We must fully understand…earnestly study, promote and 
implement government’s guidelines and policies regarding the handling of the Falun Gong issue.” Liu Yunshan 
also urged people to follow the role models of the groups and individuals who actively participated in the 
persecution of Falun Gong and to “eradicate Falun Gong from the root.”50 



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

 
Below is a partial list of the individuals and newspapers that received awards for writing articles to 
demonize Falun Gong: 
 
On June 21, 1999, People’s Daily’s commentator’s series titled “Respect Science, Do Away with Superstition” 
received second prize of the tenth China Journalism Prize. Author Wang Jinhai said, “‘Respect Science, Do 
Away With Superstition’ was the first commentary published by People’s Daily after the central government 
decided to denounce Falun Gong…At that time, the government had not yet decided to label Falun Gong as an 
evil cult, also because this was the first commentary on this issue, there were not many reference materials…I 
eventually decided to use this title ‘Respect Science, Do Away With Superstition’…On the same day the 
commentary was published, Li Lanqing and other central government officials and officials from the Central 
Propaganda Department acknowledged the article and asked us to publish [a series of] ten commentaries in line 
with this title.”51 
 
On October 20, 2000, CCTV’s Focal Point Interview program, “Set Oneself Against People Is Doomed,” was 
commended by the “610 Office” and Wang Chen, deputy Head of the Central Propaganda Department.52 
 
In 2000, Lei Shoumai, editor and reporter China Woman newspaper won the 11th China News Prize for his 
news reports.  
 
In 2001, Li Yuqiang, Yu Weili and Zhang Xuefeng, script writers from CCTV won the second prize of the 12th 
China News Prize for their TV commentary on the so-called “Self Immolation.” 
 
In 2001, journalists Liu Siyang, Wang Leiming, Zhai Wei, Niu Aimin, and editors Nan Zhenzhong and Wu Jin 
from Xinhua News Agency won the second prize of the 12th China News Prize for the news reporting category. 
 
In 2001, journalist Gao Xueyu and editor Zhang Weige from Xinhua News Agency won the second prize of the 
12th China News Prize for the photography category. 
 
In 2001, journalists Zeng Rui, Xiao Lei, He Shangjin and editor Ou Xianting from Yongzhou Daily won the 
third prize of the 12th China News Prize for the news-reporting category. 
 
In 2001, journalist Chen Jie and editor Li Xing from China Daily won the third place of the 12th China News 
Prize for the news-reporting category.53 
 
In 2002, journalist Zhao Huanxin and editor Zhu Baoxia from China Daily won the third place of the 13th China 
News Prize for the news-reporting category. 
 
In 2002, reporters Fu Xueqin, Pan Deng, Paerhati and editor An Siguo from Xinjiang People’s Broadcast 
Station won the third place of the 13th China News Prize for the radio commentary category.54 
 
Weng Wenqing: deputy Director of Qingdao City Press and Publication Bureau. In mid February 1999, before 
the official persecution of Falun Gong began, Weng Wenqing led officials from the police department and 



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

commerce department to search and confiscate Falun Gong books. Because of the outstanding performance by 
both Weng Wenqing and the Bureau, seven Ministries and Central Commissions, including the Central 
Propaganda Department, the Political and Judiciary Committee of CCP, the Anti-Pornography and Illegal 
Publication Work Group, Ministry of Public Security, Ministry of Culture, China Broadcast and Television 
Bureau, and the General Administration of Press and Publication awarded Weng Wenqing “advanced 
individual” and the Qingdao City Press and Publication Bureau “advanced individual group.”55 
 
Liang Kaicheng: night shift editor of Tianjin Daily, director of the publishing center, responsible for all the 
news sections of Tianjin Daily. The layout of the anti Falun Gong news page won the silver medal in China 
News Prize for the layout category. Tianjin Daily publishing division was commended many times by officials 
from the Central Propaganda Department and the city government. Liang Kaicheng’s slanderous report, “Self-
chosen Movement,” on Falun Gong won the first prize of the Tianjin City Good News competition.56 
 
People’s Liberation Army Daily and China Defense News: after the so-called “Self-Immolation” took place, 
these two military newspapers published five reports, including one titled “An Innocent Young Girl’s Miserable 
Ordeal,” for which they received acknowledgement from the General Political Department of People’s 
Liberation Army and the Central Propaganda Department.57 

6. Destroyed and Banned Falun Gong Publications, Stifled Voices to Prepare for 
Further Slandering 

(1) Stifle Voices 
 
In order to carry out the persecution of Falun Gong, the Central Propaganda Department monopolized the 
transmission of information, blocked the outside news and different opinions, and imposed isolated 
brainwashing upon all the people in mainland China. 
 
On May 29, 2000, in regards to the administration of media and propaganda work, the Central Propaganda 
Department and the National Press and Publishing Bureau issued opinions and implementation details of a 
“Seven Restricted Zones” warning system to local propaganda departments. One of the items stated, “Any 
‘serious mistakes’ determined by the Party propaganda department and the press and publishing administration 
department will receive administrative punishment.”4 In China, reporting on Falun Gong is the No.1 “Restricted 
Zone.” 

(2) Confiscated, Destroyed, and Banned Falun Gong Publications 
 
Before the persecution went public, on July 24, 1996, the National Press and Publishing Bureau, which was 
controlled by the Central Propaganda Department, sent out a “Notice on Immediately Confiscating and Sealing 
up Five Types of Books, including China Falun Gong.” On July 22, 1999, after the persecution became official, 
the National Press and Publishing Bureau sent out the “Notice of Reaffirming the Suggestion on Handling Falun 
Gong Publications.”58 On the same day, the National Press and Publishing Bureau, Ministry of Public Security, 
State Administration for Industry and Commerce, General Administration of Customs, and the State Anti-



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

pornography Office sent out a joint notice: “Urgent Notice on Immediately Focusing on Cleaning Up Falun 
Gong Related Publications.”59 The local governments immediately deployed actions to search and confiscate 
Falun Gong related publications. 
 
According to incomplete official statistics in mainland China, over two million copies of Falun Gong related 
publications were confiscated within a week. In Beijing, 187,000 copies of Falun Gong related publications, 
over 6,000 cassette tapes, and over 1,000 videotapes were confiscated.60 The Tianjin publication administration 
departments confiscated 22 kinds of Falun Gong books, with a total number of 73,000 copies. In Wuhan, over 
130,000 copies of Falun Gong books and audio and video records were destroyed, including 100,000 copies of 
books, 27,000 audio and video tapes, and 3,400 exercise costumes, banners, and pictures of Mr. Li Hongzhi. In 
Urumqi, over 3,200 copies of Zhuan Falun, Hongyin and other books, over 1200 copies of exercise videotapes 
and VCDs, and over 10,000 copies of Mr. Li Hongzhi’s Lecture in Dalian were confiscated. In Qingdao, 10,801 
copies of different Falun Gong books, pictures, and audio and videotapes were confiscated.61 In Shanghai, there 
were 45,000 copies of different Falun Gong related books and materials destroyed. In Yunnan Province, 3,367 
copies Falun Gong related books, VCDs and cassette tapes were destroyed. In Guiyang City, Guizhou Province, 
14,324 copies of books and 3,658 audiotapes and 11,750 pictures were destroyed. In Liaoning Province, close 
to 180,000 copies of Falun Gong publications were confiscated and destroyed. In Shandong Province, over 
80,000 copies were destroyed.62 
 
By the end of October 1999, in mainland China, 489,651,000 audiotapes and videotapes, over 10,576,000 
copies of books, and 10,700,000 copies of Falun Gong related books were confiscated. Eight VCD production 
lines (total 86) were confiscated, 3,723 printing factories were banned and 29,425 printing factories were 
downsized.63 
 
In Qingdao City, from mid February to December 1999, 119,959 copies of Falun Gong related publications, 
including 35,249 copies of books, 23,881 audio and videotapes or CDs, and 60,833 other promotional items 
were confiscated. Three large-scale citywide destruction activities were held on May 21, July 30, and August 
12, during which 193,000 Falun Gong audio and video tapes or CDs were crushed and 53,000 Falun Gong 
publications were melted, and 54,000 other Falun Gong promotional items were destroyed.58 
 
On August 5, 1999, the National Press and Publishing Bureau issued a notice on searching and banning Falun 
Gong related publications and tightening the administration on publication printing.64 
 
On January 29, 2000, the Central Propaganda Department, Central Committee’s Political and Judiciary 
Commission, the State Anti-Pornography and Illegal Publication Work Group, Ministry of Public Security, 
Ministry of Culture, the State Administration of Radio, Film and Television, the National Press and Publishing 
Bureau, and the State Copyright Bureau held a nationwide video Tele-conference. Gong Xinhan, deputy head of 
the Central Propaganda Department and the deputy director of the State Anti-Pornography and Illegal 
Publication Work Group attended the conference. The conference requested a complete clean-up of Falun Gong 
related publication, considering these publications an important channels and tools that the various overseas 
antagonist forces used to fight for ideological and cultural front with CCP. Regarding the occasional circulation 
of some Falun Gong related publications and publications based on overseas versions in society, the CCP 
committees and governments at various levels were required to “attentively implement the important notices 



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

and speeches on propaganda by the leaders of the CCP Central Committee,” and to “obey and serve the entire 
Party’s overall situation.” “The main responsible members of the Party and the administrations must take up the 
matter personally, strengthen their leadership, and search and confiscate Falun Gong related publications firmly 
and instantly.” During his speech at the conference, Wang Shengjun, the secretary-general of the Political and 
Judiciary Commission under the CCP Central Committee, suggested to fully utilize the legal weapon and work 
with the related departments to focus on searching and confiscating Falun Gong publications, and to insist on 
the police of “striking hard” and “punish heavily and harshly.” He also demanded that “the upper levels of 
political and legal departments strengthen their advice and coordination, and that the Procuratorate and the 
courts get involved beforehand.”63 
 
According to CCP’s official statistics in July 2001, since July 22, 1999 in mainland China, there were over 
3,000 cases of printing and spreading Falun Gong materials; 260 types of promotional materials were 
confiscated, with a total number of over 3,300,000 copies; over 2,000 computers, printers, copiers, and plate-
making machines wee confiscated.65 
 
As all Falun Gong publications, cassette tapes and video products were banned and forcibly destroyed, ordinary 
people had no way of knowing the truth of Falun Gong, the Central Propaganda Department promoted a series 
of brainwashing propaganda to slander Falun Gong. 

7. A Partial List of Officials in the Propaganda System Who Participated in the 
Persecution of Falun Gong   
                                                                                       
Liu Yunshan 
Gender: Male  
Date of Birth: July 1947 
Positions: Deputy Minister of Propaganda between April 1997 and October 2002 (confirmed as full-minister 
level in October 1997); Member of the Politburo since November 2002; Secretary of the CCCCP secretariat; 
Head of the Propaganda Department of CCP Central Committee; Director of the CCCCP Committee Office in 
Guiding Spirit and Civilization Construction;66 Director of the State Anti Pornography and Illegal Publications 
Work Team.67 
 
During his tenure in office, Liu Yunshan was in charge of the anti- Falun Gong propaganda inside China and 
abroad.68 He hosted the nationwide anti Falun Gong commendation conferences50 and the large anti-Falun Gong 
exhibits.38 As director of the CCCCP Committee Office in Guiding Spirit and Civilization Construction, he held 
the anti-Falun Gong meeting and was the key speaker.69 At the State workshop against pornographic and illegal 
publication, he deployed the campaign against pornographic and illegal publication. He specially acknowledged 
the searching and confiscating of Falun Gong publication in the name of “Eliminating pornography and 
attacking illegal publications” and claimed it major progress in the anti pornography and illegal publications 
campaign.70 
 
Xu Guangchun 



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

Gender: male  
Date of Birth: November 1944                                                                             
Positions: Deputy Head of the Propaganda Department of CCCCP since 1995; Director of the State 
Administration of Radio, Film and Television between June 2000 and December 2004; Director of the State 
Administration Committee of the Group of Radio, Film and Television since December 6, 2003; Member, 
standing member and then general secretary of Henan Province CPC Committee since December 2004.71 
 
During his tenure in office, Xu Guangchun instigated all levels of the bureaus of Radio, Film and Television to 
produce anti Falun Gong programs.72 He actively implemented orders and instructions from CCCCP and the 
Central Propaganda Department, deployed anti Falun Gong propaganda and news report, emphasizing, “We 
need to actively implement the strategy of ‘stepping out’… Do well the task to root our TVs and films 
oversea… so that the voice of China can play a more active role internationally.”73 
 
Li Dongsheng 74 
Gender: male 
Date of Birth: 1955 
Positions: Assistant group leader of the News and Politics Group, News Department, deputy Director of the 
Political and Cultural Department, deputy director and director of the News Covering Department, Director of 
the News Center, and deputy Director of CCTV since 1978;75 Member of the Party Committee and deputy 
Director of the State Administration of Radio, Film and Television between August 7, 2000 and February 12, 
2001,76 to assist Xu Guangchun in daily propaganda work;77 conducted activities in the capacity name of deputy 
director of the “610 Office” in the country since 2001; appointed deputy Head of the Propaganda Department of 
CCCCP in 2002.78 
 
During his tenure in office, Li Dongsheng attended the 57th annual conference of UN Human Rights Committee 
as special consultant of the Chinese delegation and issued anti Falun Gong statement during interviews by news 
reporters.79 He also slandered Falun Gong during his speech on woman’s interests.80 Between November 5 and 
11, 2001, he accompanied Li Lanqing, director of the “Leadership Team to Handle the Falun Gong Issues,” in 
the capacity of the deputy director of the “610 Office”, to visit businesses, schools, research institutions on 
healthy and technology and high-tech development regions in several major cities in Guangdong Province, 
including Meizhou, Shantou, Shenzheng, Zhuhai, Sunde, and Guangzhou.81, 82, 83, 84, 85 On October 22, 2002, Li 
visited Yueyang City in Hunan Province in the capacity of deputy Director of the 610 Office, deputy Head of 
the Central Propaganda Department, to inspect the local 610 Office.78 During August 26 to 28, 2002, as deputy 
Director of CCTV and deputy Head of the Central Propaganda Department, Li reported the status on exposing 
Falun Gong at the National Conference of Directors of Propaganda Departments held in Beijing.86 Li 
Dongsheng is responsible for the anti Falun Gong propaganda conducted by CCTV and other major media for 
the last five years. 
                                                                        
Gui Xiaofeng 87 
Gender: Male 
Positions: Member of the Chinese People’s Political Consultative Conference (CPPCC), member of the Party 
Committee and deputy Director of the National Press and Publication Administration between April 2001 and 



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

November 2004; 88, 89 deputy Director and Office Manager of the State Office of Eliminating Pornography and 
Attacking Illegal Publications since 1989.90 
 
During his tenure in office, Gui Xiaofeng actively searched and confiscated Falun Gong publications, alleging 
that Falun Gong’s truth-clarifying materials were “illegal publications” and therefore should be “confiscated 
with no exception.” He emphasized, “Since 1996, especially since July 1999, the Press and Publication 
Administration, the State Office of Eliminating Pornography and Attacking Illegal Publications and other 
related departments have issued several notices to search and confiscate publications such as the Falun Gong 
materials. These notices should be carried out continually.”91 On March 13, 2003, during an interview with 
People’s Net, Gui Xiaofeng said, “According to incomplete statistics, from 1994 to the end of 2002, the state 
has confiscated more than 16.3 million copies of Falun Gong propaganda materials.”92 Gui Xiaofeng is 
responsible for banning the publication of and forcibly destroying Falun Gong books and audio and video 
products. 
  
Wang Zhongwei 93 
Gender: Male 
Date of Birth: December 1955 
Positions: currently standing member of Shanghai City Party Committee, Director of the Propaganda 
Department of Shanghai; joined workforce in January 1976 and became a CCP member in December 1980; 
held positions of Secretary of the Youth League Committee in No.5 Shanghai Pharmaceutical Factory, Principal 
of Shanghai Young Administrative Cadres College, deputy general secretary of Shanghai Youth League 
Committee, Chairman of Shanghai Youth United Committee, deputy Party Secretary of the Municipal Press and 
Publications Bureau, Party Secretary and Director of Wenhui-Xinmin Newspaper Group.94 
                                                                                                                                                                                                                                                   
On August 22 and 28, 2002, the first anti Falun Gong movie and a 16-serie TV programs produced by Shanghai 
Film Group were premiered in Shanghai respectively. Wang Zhongwei attended the opening ceremony and met 
with key production crews. The movie and the TV series were produced directly under the leadership of the 
Propaganda Department of Shanghai, which was led by Wang Zhongwei, the Municipal Office for the 
Prevention and Handling of Cults, and officials in Shanghai Wenguang Film Bureau. They used fabricated 
stories and artistic techniques to accuse Falun Gong of hurting lives. Both productions were recognized by the 
Central Propaganda Department, the Office for Prevention and Handling of Cults (the Central “610 Office”) and 
the State Administration of Radio, Film and Television. Department of Propaganda, the Office of Civilization, 
the municipal Office for Prevention and Handling of Cult, Party Committee of Department of Education, 
Department of Justice, the Culture and Broadcast Bureau, the General Worker’s Union, the Youth League 
Committee and the Woman Union jointly issued a notice, requesting all municipal districts, systems and 
departments to organize people to watch the two productions and to conduct regular activities for Party and 
Youth League members and other various forums and discussions on the productions.42 An anti Falun Gong 
show has been touring the communities in Shanghai for several years. On December 15, 2003, Wang Zhongwei 
attended a special show and issued awards to groups and individuals.95 
 

References 
 



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

1.  “Window of China Judges”, original from internet digest of “Eagle of Freedom” During the interview with 
Wallace from CBS, Jiang Zemin had such a statement, “The media should be the mouthpiece of the party. I 
believe all the countries and parties should have their own publications to spread their ideas. We do have 
news freedom. But this freedom should be substituted to the state interest. Do you think your freedom of 
speech is permitted to damage the state interests?” 

2.  November 15, 2002,“Xinhua Net” Materials from the Departments directly under CCCCP  
3.  “China Media Net”“Complete Official List on News Branches” 
4.  The Annual Book of “The Publishers Association of China” for 2001. “The Opinions in Setting Newspapers 

and Magazine Warning System on Violation of Rules from the Publicity Department of the CCCCP and the 
Press and Publication Administration” 

5.  September 9, 2003, “Xinhua Net”“The Notice on Organization from the State Council”, the Document 
Number: No.8 2003 

6.  Organization Chart of the CCCCP Radio Bureau (1949-1982) 
7.  December 6,2003,“China Spirit and Civilization Net”. “China Group of Radio, Film and Television is 

Founded on December 6” 
8.  February 2004, “China Net”: “General Status on China’s Media and Their Market” 
9.  “People’s net – News Frontier”: “Jiang Zemin’s Core Thoughts on News (Excerpt)” 
10. January 22, 1999, People’s Daily: “Jiang Zemin Attended the National Conference for Ministers of 

Propaganda and Gave Important Speech” 
11. January 10, 2001, “Fudan Humanities Net”, quote from People’s Daily: “The State Conference for Directors 

of Publicity Departments is Open and Jiang Zemin Gives Important Speech”  
12. October 30, 2001, PLC Daily: “Ding Guangeng’s Speech at the Opening Ceremony of the 1st Session of the 

6th Council Meeting of Chinese Journalist Association” 
13. China News Net: “Review of 2003 China News Industry (Part 2)” 
14. People’s Net: “Hu Jintao Gives Important Speech on the National Political Propaganda Work Conference 

and Stresses the Guiding Role of the Key Ideology of ‘Three Representatives’ on Publicity Field” 
15. June 2001, Spring of Beijing (General No.97): “The CCCCP Document on Falun Gong Issue” 
16. January 1, 2000, People’s Daily: “Zhao Zhizhen’s Speech at the National Conference on Spreading Science 

in 2000” 
17. July 24, 1999, People’s Daily: “Solidly Take on Political Responsibilities; Guide Public Opinions to the 

Right Direction” 
18. July 17, 2003, The Epoch Times: “Retrospect on July 20: Storm Came Rashly and Harshly that Year; Falun 

Gong’s Peaceful Journey Against Persecution is Long and Persistent”  
19. September 17, 1999, China News 
20. October 25, 1999, CCTV International Net: “Interviewed by French Newspaper to Give Important Speech 

on Major Domestic and International Issues and to State the Principle Standing Points of our Country” 
21. October 27, 1999, People’ Daily:  Special commentary article 
22. January 12, 2001, People’s Daily Oversea: “Ding Guangen Stresses in the national conference of ministers 

of Propaganda Departments to Improve Ideology Propaganda to a Higher Level in the New Millennium” 
23. March 20, 2001, People’s Daily: “New Millennium, New Starting Point – Strive to Raise the Level of 

Ideology Propaganda to a New High” 
24. January 2004, Voice Of America News in Chinese 
25. February 6, 1988, “Regulations on News Reporting” by Ministry of Propaganda, Doc. No.3 [1988] 



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

26. Public Net – Young Reporters: “Grasp the Appropriate Measurement on Reporting Breaking News,” by 
Gao Tingxian, managing deputy Minister of Propaganda of Shandong Province  

27. January 31, 2001, People’s Daily 
28. December 18, 1997, Qing Xuan Net: “Opinions on Strengthening and Improving Press and Publications”, 

Doc. No. 41 [1997] 
29. January 31, 2001, People’s Liberation Army Daily 
30. January 31, 2001, Guangming Daily 
31. January 31, 2001, China Women’s Daily 
32. N.4, 2001 (General No.483), News and Talent Magazine: “Two Related Newspapers Collaborate, Bringing 

Wonderful Things to the Army” 
33. January 23, 2002, Northeast Net: “Proposals on the 4th session of the 8th Conference of Helongjiang 

Province Political Consultancy” 
34. February 7, 2001, Southern China Net: “More Evidences Show Western Reporters’ Involvement in Falun 

Gong’s Self-Immolation” 
35. Thursday, February 8, 2001: 1:16 PM, Washington Post Foreign Service by Philip P. Pan 
36. March 17, 2003, Xinhua Net. The News Office of the State Council is also called Overseas Propaganda 

Office. It’s one organization with two name plaques. It was changed in March 1998 from a government 
office to an office directly under the Central Committee, under CCP’s direct leadership.  

37. July 16, 2001, People’s Daily: “Exhibit on ‘Promoting Civilization and Fighting Against Cult Opens.” 
38. China Woman Net by China Women’s Daily 
39. September 13, 2001, Changjiang Daily: “Nearly 100,000 Citizens in Wuhan City Visited the Exhibition 

Against Cult” 
40. December 26, 2001, Huashang Daily: “The Exhibition on Promoting Science and Fighting Against Cult 

Opened Yesterday in Shaanxi Province” 
41. August 20, 2002, PLC Daily: “The First Movie on the Fight Against Falun Gong, ‘Out of the Death Trap’ 

Held its Opening Ceremony in Shanghai” 
42. August 20, 2002, PLC Daily: “The First Movie on the Fight Against Falun Gong, ‘Walking out of the Death 

Trap’ Has a Opening Ceremony in Shanghai” 
43. April 10, 2002, People’s Daily: “China Publications Group is Formed; Ding Guangen Congratulates and 

Greeting the Comrades in Publication Field”  
44. Media Publication Net: “China Publication Group is Formed; Liu Yunshan and Shi Zongyuan Attended the 

Founding Meeting and Gave Speeches”   
45. China Publication Net: “Brief Intro on China Publication Group” 
46. China Industry and Commerce Times, April 8, 2002, “Publication Industry Facing Major Reform” 
47. Clearwisdom Net, January 5, 2005, “Elementary School Book and ‘Self-Immolation’” 
48. Guangming Daily, December 25, 1999: “No.9 Session of China News Award and the 1st Column Prize 

Announced in Beijing”    
49. China News Net, February 26, 2001: “China Commends and Awards those Individuals and Groups who are 

Outstanding in Fighting Against Falun Gong” 
50. Chinese Embassy in Denmark website, February 26, 2001: “Public Lectures on Outstanding Stories Against 

Falun Gong Cult Held in Beijing”   
51. News Frontier, No.2 of 2001: “Give Commentary a Sound Name” by Wang Jinhai 
52. Focal Point Interview CCTV: Brief Intro on CCTV 



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

53. Xinhua Net, July 24, 2002, “Award Winning Articles of the 12th China News Award” 
54. Xinhua Net, October 21, 2003, “Award Winning Articles of the 13th China News Award” 
55. Qingdao Labor Protection Net: “Municipal Press and Publication Bureau Commended” 
56. News and Talent Magazine, No.11, 2002 (General No.502), “Bio of the Prize-winner of the 5th Taofen 

News Award” 
57. News and Talent Magazine, No.11, 2001, (General No.490), “Plan on High Quality, Heavy Hitter Articles - 

Review on a Serials of Successful Planning of People’s Liberation Army Daily” 
58. July 22, 1999, “The Notice on Dealing With Falun Gong Publications by the News Publication 

Administration of PRC” Xinchutu No.933,(1999)] 
59. Qingdao News and Publication Bureau website: “The Almanac of China’s Anti Pornography and Anti 

Illegal Publications Campaign” 
60. People’s Daily Oversea, July 28, 1999, “Nearly 200,000 Publications Related with Falun Gong are Captured 

in Beijing” 
61. People’s Daily, July 28, 1999, “Falun Gong Illegal Publications are Gathered and Destroyed Everywhere” 
62. People’s Daily, July 30, 1999, “Over 2 Million Publications Related with Falun Gong are Captured; 

Activities are Going on Everywhere to Destroy them” 
63. People’s Daily, January 30, 2000, “CCCCP Propaganda Department and Related Departments Hold a 

United Statewide Video and Audio Conference to Deploy a Campaign Against Pornography and Illegal 
Publications in 2000” 

64. Jinggangshan Institute Library website: “Notice on Banning Illegal Publications such as Falun Gong and 
Further Strengthening the Administration of Publications by News and Publication Administration” 
[Xinchuji No.989 (1999)] 

65. People’s Net, July 19, 2001 
66. Xinhua Net: “Biography of Liu Yunshan” 
67. China Net, March 14, 2003, “The Committee Member Gui Xiaolan: thoroughly Implement the Ideology of 

‘Three Representatives’ and Deeply Conduct the Long-term Fight against Pornography and Illegal 
Publications” 

68. Party Construction Magazine, No.1, 2005, “Liu Yunshan: Seriously Implement General Strategy of the 
CCCPC and Do well on Propaganda and Ideology” 

69. Hotline Net of the Capital Civilization, November 21, 2000, “Main Ideas on Nationwide Country Spirit and 
Ideology Construction Conference” by Capital Civilization Office   

70. China Net, January 16, 2004, “Liu Yunshan: Deploy a Campaign Against Pornography and Illegal 
Publications in order to Build a Better Environment toward Small-Rich Society”   

71. China Net, “Biography of Xu Guangchun” 
72. China Net, original from “State Administration of Radio, Film and Television” website 
“Notice from the State Administration of Radio, Film and Television on October 20, 2003: Opinions in 

strengthening the propaganda on Atheism and Popular Science in the Field of Radio and TV” 
73. China Spirit and Civilization Net, December 17, 2003, “On December 12, China Group of Radio, Film and 

Television is Founded” 
74. Eliminating Pornograhpy and Attacking Illegal Publication Net, Picture News 
75. CCTV website, “Biography of Li Dongsheng” 
76. State Administration of Radio, Film and Television” website, “Organization Reform on China Radio, Film 

and Television” 



     
 
 
                                   
 

 
P. O. Box 365506, Hyde Park, MA 02136  USA 

World Organization to 
Investigate the Persecution of 

Falun Gong 

http://www.upholdjustice.org 
Tel: (617)-325-3481 
Fax: (617)-325-8729 
Email: contacts@upholdjustice.org 
 

 

77. CCTV website, “CCTV Brief” 
78. Yueyang News Net, “Yueyang TV reports on October 22: Li Dongsheng, the vice director of CCCCP “610 

Office” and the vice minister of the Publicity Department of CCCCP come to Yueyang to inspect work” 
79. China News Net, April 29, 2001, “Li Dongsheng Condemns Falun Gong Supporting the US Human Right 

Proposal Against China” 
80. China Net, April 10, 2001, “China Representatives Call to Eliminate Cult and Protect Women’s Interests” 
81. People’s Daily, November 14, 2001, “Take Opportunities; Face Challenge; Adjust Attitude; Truly Do 

Practical Things – Improve Overall State Economic Quality and Competition Strength”   
82. Kejia Flying Dragon and Sensation Net, December 26, 2003, “Vice Premier of the State Council Li Lanqing 

Visits Meizhou” by the Editor of “Kejia Flying Dragon and Sensation Net” 
83. Taihua Net, reprint from Shandou Daily, November 14, 2001, “Li Lanqing Visits Shandou” 
84. Jinshan High School of Shandou City, old web edition, November 7, 2001, “Vice Premier Li Lanqing Visits 

Our School” 
85. Shenzheng Virtual University Campus, May 8, 2003, “Li Lanqing, the Standing Committee Member of the 

CCCCP Politic Bureau and Vice Premier of the State Council visits Shenzheng Virtual Univeristy” 
86. Party Construction of Quanzhou Organizations Info Net, September 5, 2002 
87. Eliminating Pornography and Attacking Illegal Publication website, Photo news 
88. Public Net, April 26, 2001, Xinhua News - The State Council Appoints and Dismiss a Patch of Government 

Staffs” 
89. Xinhua Net, November 19, 2004, “Announcement: The State Council Appoints and Dismiss a Patch of 

Government Staffs” 
90. People’s Net, Brief Intro of the State Office of ‘Eliminating Pornography’ and ‘Attack Illegal Publication’ 
91. CCTV, Special News Program, January 20, 2001, “The person in charge of ‘News Publication 

Administration’ points out: attacking Falun Gong …”   
92. People’s Net, March 13, 2003, “It is a serious task against pornography and illegal publications and has long 

way to go” 
93. Sina.com, Shanghai Site, Photo News: Mr. Wang Zhongwei, member of the municipal party standing 

committee and director of the municipal propaganda department, attends the award dinner party. 
94. Shanghai Social Science Institution website, “Biography of Wang Zhongwei” 
95. Xinhua Net Shanghai Channel, December 15, 2003, “A Special Show Against Cult on Play in Shanghai” 
 


