
     
 
 
 
 
                                        
 

1 
 

To investigate the criminal conduct of all institutions, organizations, and individuals involved in the persecution of 
Falun Gong; to bring such investigations, no matter how long it takes, no matter how far and deep we have to search, 

to full closure; to exercise fundamental principles of humanity; and to restore and uphold justice in society. 
 

Mail address: 
P. O. Box 84 
NewYork, NY  
10116 USA   

World Organization to 
Investigate the Persecution 

of Falun Gong 
追查迫害法轮功国际组织 

 

hwww.upholdjustice.org 
Tel：001-347-448-5790 
Fax：001-347-402-1444 

 

CCP's Central Committee's Propaganda Department 
Is the Media Control Center in the Persecution of 

Falun Gong 
 

June 30, 2005, modified on August 14, 2005 
 
Since the Chinese Communist Party (CCP) was established, it has used media propaganda as a major weapon in seizing and 
consolidating power. Media propaganda is at least as important as the military campaign. In CCP's history, the former has 
been referred to as the "literature weapon" and the latter the "military weapon." Media propaganda under the CCP control is 
exactly the opposite of what it is commonly understood as media in the international arena. Mainland Chinese media has 
never been the real news media. Instead, it is a totalitarian propaganda tool controlled by CCP, and it is the party's 
mouthpiece1. Other than the People's Daily, which is the official paper of the Central Committee of CCP (CCCCP) and is 
directly under its control, all other media in mainland China operate under the supervision and control of the Propaganda 
Department -- a body directly under CCCCP. [It will be called the Central Propaganda Department (CPD) in this report.] 
 
In 1999, after CCP, headed by the then General Secretary Jiang Zemin, had decided to crackdown on Falun Gong, Jiang 
appointed Ding Guangen, Head of the Central Propaganda Department, to hold a concurrent post as the deputy director of 
the "Leadership Team for Handling the Falun Gong Issues," so as to directly manipulate the Propaganda Department to 
control the public opinion in the persecution of Falun Gong. In the ensuing five-plus years, the Central Propaganda 
Department played an active role and launched a nationwide media campaign to systematically demonize Falun Gong, a 
grassroots meditation group. By continuously fabricating false evidences to support the persecution, it has misled the entire 
country and incited hatred of Falun Gong practitioners among the Chinese people, making it possible for Jiang's regime to 
inflict the policy of genocide upon the Falun Gong populace. 
 
According to incomplete statistics, within the past five years beginning July 20, 1999 and ending 
April 26, 2005, 1,926 practitioners have been verified as being tortured to death. However, according to the Chinese 
government's official internal statistics, the actual number of practitioners who died after being arrested had reached 1,600 
by the end of 2001. In addition, there are at least 6,000 Falun Gong practitioners who have been illegally sentenced to 
prison. Over 100,000 practitioners have been sentenced to forced labor camps. Thousands of practitioners have been 
forcefully sent to psychiatric hospitals to be tortured with injections that are damaging to the central nervous system. Large 
groups of Falun Gong practitioners have been forcefully sent to local brainwashing classes, where they have been subjected 
to mental torture. Many more practitioners have been tortured and had large sums of money extorted from them by so-called 
"law-enforcement officials." the Central Propaganda Department and all those in the Department and its reporting units who 
have participated in the persecution of Falun Gong have inescapable responsibilities. 
 
1. Central Propaganda Department is CCP's Highest Power House to Control the Chinese Media and Its People's 
Minds 
 
(1) CCP Monitors and Controls Propaganda Apparatus Through Central Propaganda Department 
 
The Central Propaganda Department is directly under CCCCP and is CCP's supreme powerhouse to control the Chinese 
media and its people's minds.[2] Major national media, such as Guangming Daily, China Daily, People's Liberation Army 
Daily, China Youth Daily, China Women Daily, Workers' Daily, Farmers' Daily, Economic Daily, Science Daily, Legal 
Daily and other central level newspapers are directly under the Central Propaganda Department.[3] The Central Propaganda 
Department also establishes "media rules" and "propaganda disciplines," which are implemented by the General 
Administration of Press and Publication, which is directly under the State Council.[4, 5] 
 
Local Party Committee's Propaganda Department at the provincial, autonomous regions and municipal levels are 
responsible for local print media's news propaganda work as well as the administration of the local branches of the State and 
the Central Committee's media. It disseminates the Central Propaganda Department's media policies, which are then 
implemented by local media publisher's administrative departments.[4] 



     
 
 
 
 
                                        
 

2 
 

To investigate the criminal conduct of all institutions, organizations, and individuals involved in the persecution of 
Falun Gong; to bring such investigations, no matter how long it takes, no matter how far and deep we have to search, 

to full closure; to exercise fundamental principles of humanity; and to restore and uphold justice in society. 
 

Mail address: 
P. O. Box 84 
NewYork, NY  
10116 USA   

World Organization to 
Investigate the Persecution 

of Falun Gong 
追查迫害法轮功国际组织 

 

hwww.upholdjustice.org 
Tel：001-347-448-5790 
Fax：001-347-402-1444 

 

 
Xinhua News Agency (Xinhua Net), which is directly under the State Council, and China News Services (Chinanews.com) 
sponsored by the Overseas Chinese Affairs Office of the State Council, are also under the operational guidance of the 
Central Propaganda Department and are subject to the "propaganda disciplines." Although the "propaganda disciplines" do 
not appear in legal forms, in reality they stipulate media's screening and reporting of news.[6] 
 
China Group of Radio, Film and Television (CGRFT), whose membership includes China Central TV (CCTV), China 
Central People's Radio, China Radio International, China Film Group Corporation, China Television Transmission Net and 
China Radio and Television Internet, is administered by the Party group of the State Administration of Radio, Film and 
Television (ARFT), which is directly under the State Council.[7] The Group is subject to the "propaganda disciplines" 
established by the Central Propaganda Department,[6] The managing director of ARFT, who usually serves as the general 
secretary of the Party group, concurrently holds the position of Director of the Managing Committee, China Group of Radio, 
Film and Television. (Formerly the position was held by then Deputy Head of the Central Propaganda Department, Xu 
Guangchun. Since December 2004, it has been held by the newly appointed Deputy Head of the Central Propaganda 
Department, who is also the managing director and general secretary of the Party group of ARFT, Wang Taihua --formerly 
the provincial party committee secretary of Anhui Province.) 
 
People's Daily is official newspaper of the Party Central Committee. Like the Central Propaganda Department, it is directly 
under CCCCP.[2] 
 
According to data published on China Press and Publishing Newspaper in May 2003, in the year 2002, 2,137 types of 
newspapers with a total amount of 36. 8 billions copies and 9,029 types of magazines with a total amount of 2.951 billions 
copies were printed in mainland China. Across the country, there were 306 radio stations, 360 TV stations, and 1,300 Radio 
and TV stations. Over ninety-three percent of the population was covered by 1,933 radio channels; more than ninety-four 
percent of the population was covered by 2,058 TV channels; and the number of cable TV users reached 100 millions. By 
the end of year 2002, 20.8 million computers went on-line in mainland China and the number of websites reached as high as 
370 thousand. The overall bandwidth going outside of the country was 9380M; number of Internet users in China reached 
59.1 million?% of the global total, second only to USA. All these media outlets in China operate under the Central 
Propaganda Department's supervision.[8] 
 
(2) CCP Controls and Guides Public Opinions through Central Propaganda Department 
 
Since CCP came to power over 50 years ago, it has always treated the complete control of ideology a life-threatening top 
priority. Through the Central Propaganda Department, nation-wide trend of public opinion is controlled and the CCP's 
intention is reinforced. State propaganda machines are used to repeatedly brainwash peoples, in an attempt to align people's 
mind with the intentions of CCP in order to achieve its full function as the CCP's "mouthpiece". 
 
In 1996, Jiang Zemin, then General Secretary of CCP's Central Committee pointed out while inspecting work of People's 
Daily: "The news cause of CCP thrives and falls with the party itself. It's part of the life of CCP. Thus we can say that media 
work equates to political ideology work and is related to the fate of our party and our nation."[9] 
 
On January 21, 1999, Jiang made a speech to the officials attending the National Conference for Propaganda Department 
Directors and emphasized the importance of tight control on news trend. "We must strictly follow the political and 
propaganda disciplines of CCP and solidly implement the orders. We must control those that we have to manage and guard 
the important media battlefields and broadcast methods well without a single incident."[10] 
 
On January 10, 2001, Jiang held a forum with the officials attending the National Conference for Heads of Propaganda 
Departments. He emphasized that "the Propaganda Departments are very important departments and their work is that of the 
whole party," "We should try hard to promote CCP's policy and guidelines," "More importantly, we should best use our 
time to unify our understandings" and "Help general public and all levels of officials get a clear understanding of the 
situation."[11] 
 



     
 
 
 
 
                                        
 

3 
 

To investigate the criminal conduct of all institutions, organizations, and individuals involved in the persecution of 
Falun Gong; to bring such investigations, no matter how long it takes, no matter how far and deep we have to search, 

to full closure; to exercise fundamental principles of humanity; and to restore and uphold justice in society. 
 

Mail address: 
P. O. Box 84 
NewYork, NY  
10116 USA   

World Organization to 
Investigate the Persecution 

of Falun Gong 
追查迫害法轮功国际组织 

 

hwww.upholdjustice.org 
Tel：001-347-448-5790 
Fax：001-347-402-1444 

 

On October 26, 2001, the Head of the Central Propaganda Department Ding Guangen gave a talk at the opening ceremony 
of the 1st Session of the 6th Council Meeting of the Chinese Journalist Association, "At present, the first priority of our 
media work is " to be actively aligned with the Central Committee with Comrade Jiang Zemin as it core; unify our thoughts 
and actions around the spirit of the Central Committee's disseminate the voices of CCP and our government to every 
household, broadcast the voice of China around the world " We must uphold Marxism as our news guiding principle and 
hold on to the Party principles in our media work to firmly control the correct dir 
ections."[12] 
On September 20, 2003, Xu Guangchun, then deputy Head of the Central Propaganda Department, Managing Director and 
general secretary of the Party group of the State Administration of Radio, Film and Television, talked about the "core 
content of Jiang Zemin's news idea" at a training class held for news editor-in-chief and director of the Central Committee 
Party School. He said that "Jiang's 'Mouthpiece Theory' has always focused on the political nature of our media, highlighted 
our media work as an important part of CCP's cause; Jiang's 'Mouthpiece Theory' has strongly supported and extended the 
'Mouthpiece theory' from Marxism's News Theory, revealed in depth the fundamental nature of the Chinese characteristic 
socialism news cause." [9] Li Changchun, standing committee member of the CCP Central Committee Politburo demanded 
"trainings for all levels of official involving media work at CCP Central Party School and each CCP Provincial Party 
Schools."[13] 
 
On December 5, 2003, at the National Political Propaganda Work Conference, Hu Jintao emphasized in his speech, "The 
Party controls propaganda; the Party controls the ideology. This is the important principle and rules established in the 
course of our Party's long-term practice. It is a vital part to ensure our Party's leadership role, so we must hold on to it 
tightly all the time without any slacks-off."[14] 
 
2. Fabricating Deceiving Stories Under Jiang's Order and Brainwashing the Entire Nation 
 
CCP claimed from the very beginning that its battle with Falun Gong is of ideology nature. On April 25, 1999, Jiang Zemin 
stated his reason to initiate crackdown on Falun Gong in a letter to the standing committee members of Politburo and other 
related officials of the central leadership, "How could it be possible that the Marxism theory, the materialism and atheism 
believed by our Communists were not able to defeat Falun Gong's teachings? If indeed that was the case, wouldn't it be a 
big joke?"[15] 
 
On June 7, 1999, Jiang gave a speech, entitled "On Hurrying up to Handle the Falun Gong Issue," at a Politburo Meeting 
and decided to establish a leadership team to specifically deal with the Falun Gong issue. Vice premier Li Lanqing was 
appointed as director of the team, Ding Guangen, then Head of the Central Propaganda Department, Luo Gan, Secretary of 
Political and Judiciary Commission, were appointed as the team's deputy directors.[15] The assignment fully displayed 
CCP's framework of "literature weapon plus military weapon" -- lies plus violence. 
 
In the same speech, without any facts, Jiang set up the tone for propaganda. He demanded that a report with "ample 
evidence" on Falun Gong and its founder be prepared as soon as possible. The evidence should include "prominent stories 
such as mental disorder, suicide by jumping off building, refusal of medication that lead to health deterioration and even 
death, etc."[15] These fabricated "evidence" based on Jiang's personal needs became the major media contents for a long 
period of time after the suppression on Falun Gong began. 
 
In late June 1999, Zhao Zhizhen, then managing director of Wuhan City Radio and Television Bureau and Wuhan TV 
Station, took the lead to follow Jiang's order. Wuhan TV Station's "The Light of Science and Technology" program 
production team "dispatched three staff to fly to Changchun and filmed a special called 'About Li Hongzhi' as well as six 
hours of footage. It has provided valuable reference to the Central Committee to handle the Falun Gong issue, as well as to 
CCTV for its anti Falun Gong programs."[16] 
 
On July 22, 1999, Ministry of Public Security and Ministry of Civil Affairs made an announcement on People's Daily the 
decision to crackdown on Falun Gong. 
 
On July 23, 1999, the Head of the Central Propaganda Department told the reporter from People's Daily: "We must 
earnestly study General Secretary Jiang Zemin's important speech regarding Falun Gong and the instructions from the 



     
 
 
 
 
                                        
 

4 
 

To investigate the criminal conduct of all institutions, organizations, and individuals involved in the persecution of 
Falun Gong; to bring such investigations, no matter how long it takes, no matter how far and deep we have to search, 

to full closure; to exercise fundamental principles of humanity; and to restore and uphold justice in society. 
 

Mail address: 
P. O. Box 84 
NewYork, NY  
10116 USA   

World Organization to 
Investigate the Persecution 

of Falun Gong 
追查迫害法轮功国际组织 

 

hwww.upholdjustice.org 
Tel：001-347-448-5790 
Fax：001-347-402-1444 

 

Central Committee on how to handle the Falun Gong issues. We must unify our thoughts around the Central Committee's 
decision and deployment; firmly and conscientiously conduct ourselves in accordance with the Central Committee led by 
Comrade Jiang Zemin. The battle we are fighting against Falun Gong is a serious struggle in political ideology. The 
frontline of the ideology propaganda must be aligned with the spirit of the Central Committee. We must solidly take on our 
political responsibilities and firmly guide public opinions to the right direction. We must further propagate the Materialism 
and atheism of the Marxism."[17] 
 
On the same day, all major newspapers printed this speech. The Central Propaganda Department manipulated all TV 
stations, radio stations, newspapers, and magazines in the entire country and launched a slanderous media campaign, which 
lasted for several months, against Falun Gong an its founder. 
 
Within 30 days after the public crackdown started, People's Daily alone published 347 articles to demonize Falun Gong.[18] 
At the same time, TV stations, radio stations, newspapers, magazines and all other media outlets throughout China were 
flooded with slanderous articles defaming Falun Gong and its founder. The overwhelming hate propaganda forced all 
schools, government offices, factories, communities and local government at all levels to participate in the persecution of 
Falun Gong. 
 
Jiang Zemin was eager to get involved himself. He personally defamed and slandered Falun Gong in front of the 
international community. In September 1999, at the APEC forum held in New Zealand, Jiang personally presented an anti-
Falun Gong booklet to President Clinton as a gift.[19] 
 
On October 25, 1999, CCTV's news program telecast the talk Jiang Zemin gave when being interviewed by the chief editor 
of a French newspaper, Le Figaro. In the interview, Jiang claimed that Falun Gong was an evil cult.[20] On the very next 
day, all major state-run media in China published Jiang's talk with the headline "Falun Gong is Indeed an Evil Cult?on their 
front pages. It was regarded by international community that it signaled the Chinese government's official stance on Falun 
Gong.[21] 
 
Since then, many news professionals have become CCP's rumor mongering tools to persecute Falun Gong. According to the 
investigation of WOIPFG, the so-called "self-immolation," mental patient Fu Yibin's murder case" and "poison murder case 
of beggars in Zhejiang Province" were all framed-up incidents to defame Falun Gong. Between January 2000 and October 
2003, Xinhua News Net alone published 522 such articles. The Central Propaganda Department manipulated all media 
inside China to instill deceiving propaganda into every Chinese citizen's mind. The slanderous hate propaganda has served 
to add fuel to the flames in persecuting Falun Gong. 
 
3. Framed the so-called "Self-Immolation" False Incident to instigate Anti-Falun Gong Campaign Nationwide 
 
Less than two weeks before the so-called "Self-Immolation in Tiananmen Square," the National Conference of the Heads of 
Propaganda Departments was held in Beijing from January 8, to January 11, 2001. Ding Guangen spoke at the conference, 
emphasizing, "We must strengthen the construction and the management of the battlefield of propaganda and public 
opinions... We shall always keep in mind that the news media is the Party's mouthpiece... We must guarantee that the 
battlefield of public opinion is in the firm grip of the Party...We must take the task of exposing and criticizing Falun Gong 
as an important work and relentlessly continue the effort... We shall dedicate everything of ours to the Party..."[22] In his 
speech, Ding also requested that the "ideology education" of the Falun Gong practitioners be strengthened.[23] 
 
At 2:41 p.m. on January 23, 2001, five people in Tiananmen Square set themselves on fire. Two hours and fifty minutes 
later, Xinhua News Agency reported the incident. According to Ruo Si, a reporter from the Voice of America (VOA), the 
VOA reporter quickly made a phone call to the Beijing Police Department and Ministry of Public Security for verification 
and comments. Staff members on duty at both places told the reporter that they knew nothing about the incident. Before the 
Public Security personnel were briefed on the incident, Xinhua News Agency acted swiftly and snatched the news. It was an 
odd move and violated the "propaganda discipline" -- layers upon layers of tedious censorship and approval commonly 
practiced by CCP.[24] 
 



     
 
 
 
 
                                        
 

5 
 

To investigate the criminal conduct of all institutions, organizations, and individuals involved in the persecution of 
Falun Gong; to bring such investigations, no matter how long it takes, no matter how far and deep we have to search, 

to full closure; to exercise fundamental principles of humanity; and to restore and uphold justice in society. 
 

Mail address: 
P. O. Box 84 
NewYork, NY  
10116 USA   

World Organization to 
Investigate the Persecution 

of Falun Gong 
追查迫害法轮功国际组织 

 

hwww.upholdjustice.org 
Tel：001-347-448-5790 
Fax：001-347-402-1444 

 

According to the "Regulations on News Reporting" issued by the Central Propaganda Department on February 6, 1988, it is 
required that "when reporting a breaking news and/or sensitive social issue, ... verification must be done and approval from 
the concerned supervising department must be obtained before it is published..."[25] Accordingly, the Central Propaganda 
Department did not grant the news media authority to directly broadcast breaking news. Then, who authorized Xinhua 
News Agency? 
 
On May 30, 2001, when talking about the "propaganda and reporting" of the so-called "Self-immolation in Tiananmen 
Square," Gao Tingxian, managing deputy Head of the Propaganda Department of Shandong Province, accidentally revealed 
the secret. Gao said, "Everything was carried out in a planned, systemic way strictly based on the Central Committee's 
unified deployment and statement." At the same time, he also stressed that, "When it comes to reporting the major breaking 
news, the timing, statement, scope and scale of the report must be based on the Central Committee's unified deployment. It 
is requested that Xinhua News Agency issues the unified news report and all other media must promptly re-print. Media 
cannot conduct independent interview nor issue manuscript. Reports that media are allowed to write and publish 
independently must strictly follow the Central Committee's statement."[26] 
 
One week after the so-called "self-immolation incident," on January 31, 2001, Xinhua News Agency published a 
comprehensive report detailing the incident: "The complete story of the self-immolation incident in Tiananmen Square."[27] 
Among the detailed descriptions of the self-immolation, there was no first hand evidence witnessed by the reporter, nor 
interviews of any eyewitness on the scene. One cannot find the name of the reporter either. As specified in CCP's news and 
publication administration, an unsigned article means it is not a report personally interviewed and written by the editing 
reporter.[28] However, this article, full of questionable points and loopholes, was reprinted on the same day in its entirety 
by CCP's national mouthpiece such as People's Daily, People's Liberation Army Daily,[92] Guangming Daily,[30] Women 
of China and other official publications at the Central Committee level,[31] and they made further speculation on the 
incident. 
 
From February 5 to February 19, 2001, People's Liberation Army Daily (PLA Daily), China's Defense Daily simultaneously 
dedicated a full page to run a series of four slandering articles with distorted facts to defame Falun Gong. PLA Daily 
reporter Tang Shuifu revealed the background of the series to News and Talent Magazine: "Before the 'self-immolation' 
incident in Tiananmen Square occurred, the Party Committee at PLA Daily relayed the instructions from the officials in the 
Central Propaganda Department and the General Political Department of PLA on further exposing and denouncing Falun 
Gong". On January 30, after CCTV broadcast the 'self-immolation,' this series of articles were completed as a result of the 
direct involvement of the Party Committee of PLA Daily, with tremendous support from the Central Propaganda 
Department and PLA Daily leadership team." [32] 
 
According to Northeast Net, media in Heilongjiang Province grasped this opportune time to expose and denounce Falun 
Gong. Propaganda departments at all levels and all media in Heilongjiang Province launched a propaganda campaign 
against Falun Gong. "According to statistics, between January 30 to the end of May, the major media in the capital city 
alone had published more than 1,280 propaganda reports."[33] 
 
Media and propaganda departments at all levels around the country followed closely. Under the Central Propaganda 
Department's unified deployment, a new round of slanderous hate propaganda campaign against Falun Gong was launched 
in a "planned, systematic" way. The propaganda had turned Chinese people from being sympathetic of Falun Gong 
practitioners to accepting the crackdown, triggering a nationwide anti-Falun Gong campaign. 
 
Since the broadcast of the so-called "self-immolation" incident, hostility towards Falun Gong practitioners among the 
Chinese people had risen tremendously; death tolls of Falun Gong practitioners increased sharply in places such as prisons, 
labor camps, mental hospitals and brainwashing classes where practitioners were held. 
 
On January 23, 2005, the fourth anniversary of the false "self-immolation" incident, Xinhua Net and CCTV served their 
mouthpiece function again by re-broadcasting and running sequels of the incident, in an effort to continuously defame Falun 
Gong. The Information Office of the State Council even invited two major Western media, Associated Press (AP) and CNN 
for interview. Yet, back in 2001 after the "self-immolation" incident was staged, sources from Ministry of Public Security 
revealed that: "In the Chinese New Year's Eve, the same day when the 'self-immolation' incident occurred, the public 



     
 
 
 
 
                                        
 

6 
 

To investigate the criminal conduct of all institutions, organizations, and individuals involved in the persecution of 
Falun Gong; to bring such investigations, no matter how long it takes, no matter how far and deep we have to search, 

to full closure; to exercise fundamental principles of humanity; and to restore and uphold justice in society. 
 

Mail address: 
P. O. Box 84 
NewYork, NY  
10116 USA   

World Organization to 
Investigate the Persecution 

of Falun Gong 
追查迫害法轮功国际组织 

 

hwww.upholdjustice.org 
Tel：001-347-448-5790 
Fax：001-347-402-1444 

 

security personnel on the scene detained seven Western reporters stationed in Beijing. These reporters were from CNN, AP 
and AFP. Their videotapes and film negatives were confiscated, and they were asked to sign a statement to admit that they 
had conducted illegal interviews and to guarantee that they would not do this again. They were released afterwards."[34] 
 
In China, all press releases have to be reviewed by various departments inside the Central Propaganda Department. 
Commercial websites cannot post news from the western media without permission. Phillip Pan, a reporter for Washington 
Post, made a personal trip right after the so-called "self-immolation" incident to Kaifeng, hometown of Liu Chunling, one of 
the five people who the Chinese authority said alleged to have burned themselves during incident, to investigate her 
background and published a first-hand investigation report.[35] However, not a single newspaper inside China has printed 
or quoted his article. Now the Overseas Propaganda Office of CCCCP (It's also called the Information Office of the State 
Council.)[36] made a special effort to invite reporters from AP and CNN for interviews. This unusual move apparently was 
an effort to use these media to spread lies and incite hatred of Falun Gong in the West. 
 
4. Various Methods Used to Demonize Falun Gong In Order To Sustain the Suppression 
 
(1) Co-sponsored Large-Scale Exhibition that Demonizes Falun Gong. 
 
On January 10, 2001, Jiang Zemin spoke at the National Conference of Directors of Propaganda Departments. He 
emphasized that, "Media are the mouthpiece of CCP and the people. Media should accurately, unambiguously and vividly 
propagate the Central Committee's spirit. Media should make full use of all propaganda channels as well as all educational 
channels and continuously explore more effective ways and approaches."[11] 
 
Six months after Jiang's speech, a large-scale anti Falun Gong exhibition, jointly organized by the Central Propaganda 
Department, Office of Civilization of the Central Committee, Office of Preventing and Handling Cult Issues of the State 
Council, Ministry of Public Security, Ministry of Justice and the Chinese Association for Science and Technology, was 
opened in the People's Revolutionary Military Museum in the morning of July 15, 2001. More than 350,000 people from 
over 20 provinces and cities, including Beijing, Hebei Province, Heilongjiang Province, Hubei Province and Shandong 
Province were organized to see the exhibit. Viewers included government officials and employees from over 100 
departments and professions, staff members from Ministry of Foreign Affairs, armed police, officers and soldiers from the 
People's Liberation Army. 
 
Wang Maolin, Director of the "Office of Preventing and Handling Cult Issues of the State Council" (a.k.a. 610 Office) 
hosted the opening ceremony. Liu Yunshan, managing deputy Head of the Central Propaganda Department and director of 
the Office of Civilization of the Central Committee, gave a speech at the opening ceremony.[37] The exhibition used false 
photos and videos to slander Falun Gong, showcasing the brainwashing of Falun Gong practitioners as a significant 
achievement. 
 
After the exhibit in Beijing concluded on July 15, duplicates of the exhibit and portable posters were shipped across the 
country for more exhibits.[38] 
 
In Wuhan, a 15-day anti-Falun Gong exhibit held at the Wuhan Science and Technology Hall concluded on September 11, 
2001. Nearly 100,000 people from government organs, community services, enterprises, armies, universities and colleges, 
middle schools and elementary schools were organized to see the exhibit.[39] 
 
In Shaanxi province, the provincial Department of Propaganda and Xinhua News Agency Shaanxi Branch organized a 
large-scale anti-Falun Gong exhibition in the East Exhibition Hall of the Provincial Museum. Within two hours after the 
opening, more than 2,000 people, including armed policemen, military officers and soldiers and others, were organized to 
watch the exhibition.[40] 
 
(2) Instigate Hatred In the Form of Literature and Art 
 
Shanghai Film Corporation produced the first anti-Falun Gong movie, "Out of the Death Trap," (Screenwriter and Director 
of the movie was Wang Guoxian.) and a 16-serie TV program with the same theme, "A life-and-death Beckon." (With Ye 



     
 
 
 
 
                                        
 

7 
 

To investigate the criminal conduct of all institutions, organizations, and individuals involved in the persecution of 
Falun Gong; to bring such investigations, no matter how long it takes, no matter how far and deep we have to search, 

to full closure; to exercise fundamental principles of humanity; and to restore and uphold justice in society. 
 

Mail address: 
P. O. Box 84 
NewYork, NY  
10116 USA   

World Organization to 
Investigate the Persecution 

of Falun Gong 
追查迫害法轮功国际组织 

 

hwww.upholdjustice.org 
Tel：001-347-448-5790 
Fax：001-347-402-1444 

 

Xin being the playwright and Xu Weijie being the director). The movie and the TV series aired in Shanghai on August 22 
and August 28, 2002, respectively. The Head of the Propaganda Department of Shanghai, Wang Zhongwei, attended the 
premiere and met with the crews. The two productions were directly under the supervision of the Propaganda Department of 
Shanghai, Office of Preventing and Handling Cult Issues in Shanghai ("610 Office" in Shanghai) and Shanghai Bureau of 
Radio, Film and TV. The Central Propaganda Department, Office of Preventing and Handling Cult Issues of the State 
Council and the State Administration of Radio, Film and TV of China recognized the productions, which used fabricated 
stories and exaggerations to defame Falun Gong.[41] 
 
A joint notice was issued by the Propaganda Department in Shanghai, Office of Civilization in Shanghai, Office of 
Preventing and Handling Cult Issues in Shanghai, Bureau of Education in Shanghai, Bureau of Justice in Shanghai, 
Shanghai Bureau of Radio, Film and TV, General Labor Union of Shanghai, Youth League Committee of Shanghai and 
Shanghai Women's Union to urge each region, each function and each department to watch the movie and the TV program 
and to hold Party and Youth League meetings, various forums and discussions after the viewings.[42] 
 
(3) Tighter Control Over Publications Market to Promote Hate Propaganda against Falun Gong in a Broader Scope 
On April 9, 2002, the CCP Central Committee and the State Council approved the founding of China Publishing Group, 
which was to be under direct leadership of the Central Propaganda Department and managed by the General Administration 
of Press and Publication.[43] This giant national publishing group, according to Liu Yunshan, deputy Head of the Central 
Propaganda Department emphasized, "is an important battlefield of propaganda and ideological work; it is a key production 
base for premium publications in our country; it is a critical window for cultural exchange with foreign countries."[44] The 
main task of China Publishing Group is to "regulate the direction of publication and ensure the ability to control." [45] 
Members of China Publishing Group include The People's Publishing House, The People's Literature Press, The 
Commercial Press, The Chinese Publishing House, China Encyclopedia Publishing House, China Fine Arts Publishing 
Group, People's Music Publishing House, Joint Publishing, Orient Publishing Center, China Translation and Publishing 
Corporation, Xinhua Bookshop, China National Publishing Industry Trading Corporation, and China National Publications 
Import & Export (Group) Corporation. Among them, Xinhua Bookshop, China National Publishing Industry Trading 
Corporation, and China National Publications Import & Export (Group) Corporation formed Xinhua Publishing (Group) 
Corporation along with China Post Logistics Ltd. Co and China Post Mail-Order Ltd. Co run by China Post Corporation Ltd, 
which acts as the shareholder corporation for China Publishing Group.[45] Putting these publishing powerhouses that 
monopolize the markets in China directly under the Central Propaganda Department, it greatly enhanced CCP's control over 
the opinion of the publication market, fully making it a useful tool in the persecution of Falun Gong. 
 
Take textbooks as an example, anti-Falun Gong content has been added to the elementary school textbooks in China. 
There are 565 publishers in China currently. Many of them depend on publishing textbooks. There are more than 100 
million students in China, and they require more than 6 billion textbooks.[46] 
 
In 2001, People's Education Press published a book called "School Campuses Refuse Evil Cult," to collaborate with the anti 
cult activities organized by Ministry of Education to demonized Falun Gong in schools on various levels. In the 3rd edition 
of Thoughts and Moral Education (10th volume) of the School Textbooks under the 9 Year-Compulsory Education 
System?printed in November 2003, the so-called "Self-Immolation in Tiananmen Square" was printed in Lesson 12 as 
teaching material. It made use of false words of the twelve-year-old Liu Siying (who was burned in the incident and later 
died under mysterious circumstances) to incite children's hatred and fear of Falun Gong.[47] This textbook has been used to 
poison the minds of elementary school students in China since 2002. 
 
Putting groundless material into elementary school textbooks to brainwash school children, who do not have the capability 
of independent thinking, and make them take the slandering of Falun Gong as natural, positive actions; inciting hatred of 
Falun Gong among young and innocent students, who then further spread the hatred to families and society. These are 
evidence of CCP's systematic persecution of Falun Gong through China's Propaganda Department and Ministry of 
Education. 
 
Persecution evidence: The 3rd edition of Thoughts and Moral Education (tenth volume) of the School Textbooks under the 
9 Year-Compulsory Education System?printed in November 2003. This textbook has been used to poison the minds of 
elementary school students in China since 2002 with reference to the staged self-immolation incident. 



     
 
 
 
 
                                        
 

8 
 

To investigate the criminal conduct of all institutions, organizations, and individuals involved in the persecution of 
Falun Gong; to bring such investigations, no matter how long it takes, no matter how far and deep we have to search, 

to full closure; to exercise fundamental principles of humanity; and to restore and uphold justice in society. 
 

Mail address: 
P. O. Box 84 
NewYork, NY  
10116 USA   

World Organization to 
Investigate the Persecution 

of Falun Gong 
追查迫害法轮功国际组织 

 

hwww.upholdjustice.org 
Tel：001-347-448-5790 
Fax：001-347-402-1444 

 

 
5. Reward Anti Falun Gong Media and Instigate Persecution 
 
In the morning of December 24, 1999, China Journalists Association held the No. 9 session of China News Award and its 
1st Column Prize ceremony in Beijing. Xu Guangchun, deputy Minister Propaganda attended the ceremony to congratulate 
the award winners. He claimed, " 1999 is an unusual year for our press sector." Considering the anti-Falun Gong 
propaganda as one of "The four major propaganda battles," Xu concluded, "Numerous journalists conducted pioneer 
propaganda reports....based on Central Committee's deployment. It has created a good public opinion environment to 
cement people's minds"[48] 
 
On February 26, 2001, seven Ministries and Committees, including the Organization Department, the Propaganda 
Department, the Political & Judicial Committee of CCP, Ministry of Public Security, Ministry of Civil Affairs, Ministry of 
Personnel, Office for the Prevention and Handling of Evil Cults of the State Council (the "610 Office", held a proclamation 
ceremony at the Great Hall of the People in Beijing to jointly announced the commendation of "advanced groups and 
individuals" in the persecution of Falun Gong. Ding Guangen hosted the ceremony.[49] At the ceremony, Liu Yunshan, 
managing deputy Head of the Central Propaganda Department, claimed that the persecution of Falun Gong was a "political 
struggle to fight for ideological battlefield and to win over people. We must fully understand...earnestly study, promote and 
implement government's guidelines and policies regarding the handling of the Falun Gong issue." Liu Yunshan also urged 
people to follow the role models of the groups and individuals who actively participated in the persecution of Falun Gong 
and to "eradicate Falun Gong from the root."[50] 
 
Below is a partial list of the individuals and newspapers that received awards for writing articles to demonize Falun Gong: 
On June 21, 1999, People's Daily's commentator's series titled "Respect Science, Do Away with Superstition" received 
second prize of the tenth China Journalism Prize. Author Wang Jinhai said, "Respect Science, Do Away With Superstition" 
was the first commentary published by People's Daily after the central government decided to denounce Falun Gong...At 
that time, the government had not yet decided to label Falun Gong as an evil cult, also because this was the first 
commentary on this issue, there were not many reference materials...I eventually decided to use this title 'Respect Science, 
Do Away With Superstition' On the same day the commentary was published, Li Lanqing and other central government 
officials and officials from the Central Propaganda Department acknowledged the article and asked us to publish [series of] 
ten commentaries in line with this title."[51] 
 
On October 20, 2000, CCTV's Focal Point Interview program, "Set Oneself Against People Is Doomed," was commended 
by the "[610 Office" and Wang Chen, deputy Head of the Central Propaganda Department.[52] 
 
In 2000, Lei Shoumai, editor and reporter China Woman newspaper won the 11th China News Prize for his news reports. 
 
In 2001, Li Yuqiang, Yu Weili and Zhang Xuefeng, script writers from CCTV won the second prize of the 12th China 
News Prize for their TV commentary on the so-called "Self Immolation." 
 
In 2001, journalists Liu Siyang, Wang Leiming, Zhai Wei, Niu Aimin, and editors Nan Zhenzhong and Wu Jin from Xinhua 
News Agency won the second prize of the 12th China News Prize for the news reporting category. 
 
In 2001, journalist Gao Xueyu and editor Zhang Weige from Xinhua News Agency won the second prize of the 12th China 
News Prize for the photography category. 
 
In 2001, journalists Zeng Rui, Xiao Lei, He Shangjin and editor Ou Xianting from Yongzhou Daily won the third prize of 
the 12th China News Prize for the news-reporting category. 
 
In 2001, journalist Chen Jie and editor Li Xing from China Daily won the third place of the 12th China News Prize for the 
news-reporting category.[53] 
 
In 2002, journalist Zhao Huanxin and editor Zhu Baoxia from China Daily won the third place of the 13th China News 
Prize for the news-reporting category. 



     
 
 
 
 
                                        
 

9 
 

To investigate the criminal conduct of all institutions, organizations, and individuals involved in the persecution of 
Falun Gong; to bring such investigations, no matter how long it takes, no matter how far and deep we have to search, 

to full closure; to exercise fundamental principles of humanity; and to restore and uphold justice in society. 
 

Mail address: 
P. O. Box 84 
NewYork, NY  
10116 USA   

World Organization to 
Investigate the Persecution 

of Falun Gong 
追查迫害法轮功国际组织 

 

hwww.upholdjustice.org 
Tel：001-347-448-5790 
Fax：001-347-402-1444 

 

 
In 2002, reporters Fu Xueqin, Pan Deng, Paerhati and editor An Siguo from Xinjiang People's Broadcast Station won the 
third place of the 13th China News Prize for the radio commentary category.[54] 
 
Weng Wenqing: deputy Director of Qingdao City Press and Publication Bureau. In mid February 1999, before the official 
persecution of Falun Gong began, Weng Wenqing led officials from the police department and commerce department to 
search and confiscate Falun Gong books. Because of the outstanding performance by both Weng Wenqing and the Bureau, 
seven Ministries and Central Commissions, including the Central Propaganda Department, the Political and Judiciary 
Committee of CCP, the Anti-Pornography and Illegal Publication Work Group, Ministry of Public Security, Ministry of 
Culture, China Broadcast and Television Bureau, and the General Administration of Press and Publication awarded Weng 
Wenqing "advanced individual" and the Qingdao City Press and Publication Bureau "advanced individual group."[55] 
 
Liang Kaicheng: night shift editor of Tianjin Daily, director of the publishing center, responsible for all the news sections of 
Tianjin Daily. The layout of the anti Falun Gong news page won the silver medal in China News Prize for the layout 
category. Tianjin Daily publishing division was commended many times by officials from the Central Propaganda 
Department and the city government. Liang Kaicheng's slanderous report, "Self-chosen Movement," on Falun Gong won 
the first prize of the Tianjin City Good News competition.[56] 
 
People's Liberation Army Daily and China Defense News: after the so-called "Self-Immolation" took place, these two 
military newspapers published five reports, including one titled Aan Innocent Young Girl's Miserable Ordeal," for which 
they received acknowledgement from the General Political Department of People's Liberation Army and the Central 
Propaganda Department.[57] 
 
6. Destroyed and Banned Falun Gong Publications, Stifled Voices to Prepare for Further Slandering 
(1) Stifle Voices 
 
In order to carry out the persecution of Falun Gong, the Central Propaganda Department monopolized the transmission of 
information, blocked the outside news and different opinions, and imposed isolated brainwashing upon all the people in 
mainland China. 
 
On May 29, 2000, in regards to the administration of media and propaganda work, the Central Propaganda Department and 
the National Press and Publishing Bureau issued opinions and implementation details of a "Seven Restricted Zones" 
warning system to local propaganda departments. One of the items stated, "Any 'serious mistakes' determined by the Party 
propaganda department and the press and publishing administration department will receive administrative punishment." In 
China, reporting on Falun Gong is the No.1 "Restricted Zone." 
 
(2) Confiscated, Destroyed, and Banned Falun Gong Publications 
 
Before the persecution went public, on July 24, 1996, the National Press and Publishing Bureau, which was controlled by 
the Central Propaganda Department, sent out a "Notice on Immediately Confiscating and Sealing up Five Types of Books, 
including China Falun Gong." On July 22, 1999, after the persecution became official, the National Press and Publishing 
Bureau sent out the "Notice of Reaffirming the Suggestion on Handling Falun Gong Publications."[58] On the same day, 
the National Press and Publishing Bureau, Ministry of Public Security, State Administration for Industry and Commerce, 
General Administration of Customs, and the State Anti-pornography Office sent out a joint notice: "Urgent Notice on 
Immediately Focusing on Cleaning Up Falun Gong Related Publications.[59] The local governments immediately deployed 
actions to search and confiscate Falun Gong related publications. 
 
According to incomplete official statistics in mainland China, over two million copies of Falun Gong related publications 
were confiscated within a week. In Beijing, 187,000 copies of Falun Gong related publications, over 6,000 cassette tapes, 
and over 1,000 videotapes were confiscated.[60] The Tianjin publication administration departments confiscated 22 kinds of 
Falun Gong books, with a total number of 73,000 copies. In Wuhan, over 130,000 copies of Falun Gong books and audio 
and video records were destroyed, including 100,000 copies of books, 27,000 audio and video tapes, and 3,400 exercise 
costumes, banners, and pictures of Mr. Li Hongzhi. In Urumqi, over 3,200 copies of Zhuan Falun, Hongyin and other books, 



     
 
 
 
 
                                        
 

10 
 

To investigate the criminal conduct of all institutions, organizations, and individuals involved in the persecution of 
Falun Gong; to bring such investigations, no matter how long it takes, no matter how far and deep we have to search, 

to full closure; to exercise fundamental principles of humanity; and to restore and uphold justice in society. 
 

Mail address: 
P. O. Box 84 
NewYork, NY  
10116 USA   

World Organization to 
Investigate the Persecution 

of Falun Gong 
追查迫害法轮功国际组织 

 

hwww.upholdjustice.org 
Tel：001-347-448-5790 
Fax：001-347-402-1444 

 

over 1200 copies of exercise videotapes and VCDs, and over 10,000 copies of Mr. Li Hongzhi's Lecture in Dalian were 
confiscated. In Qingdao, 10,801 copies of different Falun Gong books, pictures, and audio and videotapes were 
confiscated.[61] In Shanghai, there were 45,000 copies of different Falun Gong related books and materials destroyed. In 
Yunnan Province, 3,367 copies Falun Gong related books, VCDs and cassette tapes were destroyed. In Guiyang City, 
Guizhou Province, 14,324 copies of books and 3,658 audiotapes and 11,750 pictures were destroyed. In Liaoning Province, 
close to 180,000 copies of Falun Gong publications were confiscated and destroyed. In Shandong Province, over 80,000 
copies were destroyed.[62] 
 
By the end of October 1999, in mainland China, 489,651,000 audiotapes and videotapes, over 10,576,000 copies of books, 
and 10,700,000 copies of Falun Gong related books were confiscated. Eight VCD production lines (total 86) were 
confiscated, 3,723 printing factories were banned and 29,425 printing factories were downsized.[63] 
 
In Qingdao City, from mid February to December 1999, 119,959 copies of Falun Gong related publications, including 
35,249 copies of books, 23,881 audio and videotapes or CDs, and 60,833 other promotional items were confiscated. Three 
large-scale citywide destruction activities were held on May 21, July 30, and August 12, during which 193,000 Falun Gong 
audio and video tapes or CDs were crushed and 53,000 Falun Gong publications were melted, and 54,000 other Falun Gong 
promotional items were destroyed.[58] 
 
On August 5, 1999, the National Press and Publishing Bureau issued a notice on searching and banning Falun Gong related 
publications and tightening the administration on publication printing.[64] 
 
On January 29, 2000, the Central Propaganda Department, Central Committee's Political and Judiciary Commission, the 
State Anti-Pornography and Illegal Publication Work Group, Ministry of Public Security, Ministry of Culture, the State 
Administration of Radio, Film and Television, the National Press and Publishing Bureau, and the State Copyright Bureau 
held a nationwide video Tele-conference. Gong Xinhan, deputy head of the Central Propaganda Department and the deputy 
director of the State Anti-Pornography and Illegal Publication Work Group attended the conference. The conference 
requested a complete clean-up of Falun Gong related publication, considering these publications an important channels and 
tools that the various overseas antagonist forces used to fight for ideological and cultural front with CCP. Regarding the 
occasional circulation of some Falun Gong related publications and publications based on overseas versions in society, the 
CCP committees and governments at various levels were required to "attentively implement the important notices and 
speeches on propaganda by the leaders of the CCP Central Committee" and to "obey and serve the entire Party's overall 
situation." "The main responsible members of the Party and the administrations must take up the matter personally, 
strengthen their leadership, and search and confiscate Falun Gong related publications firmly and instantly." During his 
speech at the conference, Wang Shengjun, the secretary-general of the Political and Judiciary Commission under the CCP 
Central Committee, suggested to fully utilize the legal weapon and work with the related departments to focus on searching 
and confiscating Falun Gong publications, and to insist on the police of "striking hard"and "punish heavily and harshly." He 
also demanded that "the upper levels of political and legal departments strengthen their advice and coordination, and that 
the Procuratorate and the courts get involved beforehand."[63] 
 
According to CCP's official statistics in July 2001, since July 22, 1999 in mainland China, there were over 3,000 cases of 
printing and spreading Falun Gong materials; 260 types of promotional materials were confiscated, with a total number of 
over 3,300,000 copies; over 2,000 computers, printers, copiers, and plate-making machines wee confiscated.[65] 
As all Falun Gong publications, cassette tapes and video products were banned and forcibly destroyed, ordinary people had 
no way of knowing the truth of Falun Gong, the Central Propaganda Department promoted a series of brainwashing 
propaganda to slander Falun Gong. 
 
7. A Partial List of Officials in the Propaganda System Who Participated in the Persecution of Falun Gong 
 
Ding Guangen 
Gender: Male 
Date of Birth: September 1928 
Positions: Member of the Politburo; Secretary of the General Secretariat, Minister of Propaganda from 1992 to October 



     
 
 
 
 
                                        
 

11 
 

To investigate the criminal conduct of all institutions, organizations, and individuals involved in the persecution of 
Falun Gong; to bring such investigations, no matter how long it takes, no matter how far and deep we have to search, 

to full closure; to exercise fundamental principles of humanity; and to restore and uphold justice in society. 
 

Mail address: 
P. O. Box 84 
NewYork, NY  
10116 USA   

World Organization to 
Investigate the Persecution 

of Falun Gong 
追查迫害法轮功国际组织 

 

hwww.upholdjustice.org 
Tel：001-347-448-5790 
Fax：001-347-402-1444 

 

2002;66 Appointed to the position of Deputy Director of the "Leadership Team to Handle the Falun Gong Issues" by Jiang 
Zemin on June 7, 1999.[15] 
During his tenure of office, Ding Guangen was in charge of the nationwide anti-Falun Gong propaganda.[22] He chaired the 
nationwide anti Falun Gong commendation conferences.[49] He watched anti-Falun Gong exhibit and praised that they 
were well done.[67] As Minister of Propaganda, Ding was directly responsible for slandering the founder of Falun Gong 
and the Falun Gong practitioners through distorted stories, spreading rumors to mislead people and instigating hatred that 
make people blindly follow Jiang Zemin and CCP in the persecution of Falun Gong. As one of the main officers of the "610 
Office" that is the illegal organization specialized in persecuting Falun Gong and was setup directly under Jiang's order, 
Ding Guangen was directly involved and masterminded the hate propaganda, tortures and murders of Falun Gong 
practitioners both inside and outside of China. 
 
Liu Yunshan 
Gender: Male 
Date of Birth: July 1947 
Positions: Deputy Minister of Propaganda between April 1997 and October 2002 (confirmed as full-minister level in 
October 1997); Member of the Politburo since November 2002; Secretary of the CCCCP secretariat; Head of the 
Propaganda Department of CCP Central Committee; Director of the CCCCP Committee Office in Guiding Spirit and 
Civilization Construction;[68] Director of the State Anti Pornography and Illegal Publications Work Team.[69] 
During his tenure in office, Liu Yunshan was in charge of the anti- Falun Gong propaganda inside China and abroad.[70] 
He hosted the nationwide anti Falun Gong commendation conferences50 and the large anti-Falun Gong exhibits.[38] As 
director of the CCCCP Committee Office in Guiding Spirit and Civilization Construction, he held the anti-Falun Gong 
meeting and was the key speaker.[71] At the State workshop against pornographic and illegal publication, he deployed the 
campaign against pornographic and illegal publication. He specially acknowledged the searching and confiscating of Falun 
Gong publication in the name of "Eliminating pornography and attacking illegal publications" and claimed it major progress 
in the anti pornography and illegal publications campaign.[72] 
 
Xu Guangchun 
Gender: male 
Date of Birth: November 1944 
Positions: Deputy Head of the Propaganda Department of CCCCP since 1995; Director of the State Administration of Radio, 
Film and Television between June 2000 and December 2004; Director of the State Administration Committee of the Group 
of Radio, Film and Television since December 6, 2003; Member, standing member and then general secretary of Henan 
Province CPC Committee since December 2004.[73] 
During his tenure in office, Xu Guangchun instigated all levels of the bureaus of Radio, Film and Television to produce anti 
Falun Gong programs.[74] He actively implemented orders and instructions from CCCCP and the Central Propaganda 
Department, deployed anti Falun Gong propaganda and news report, emphasizing, "We need to actively implement the 
strategy of 'stepping out'... Do well the task to root our TVs and films oversea?so that the voice of China can play a more 
active role internationally."[75] 
 
Li Dongsheng 76 
Gender: male 
Date of Birth: 1955 
Positions: Assistant group leader of the News and Politics Group, News Department, deputy Director of the Political and 
Cultural Department, deputy director and director of the News Covering Department, Director of the News Center, and 
deputy Director of CCTV since 1978;[77] Member of the Party Committee and deputy Director of the State Administration 
of Radio, Film and Television between August 7, 2000 and February 12, 2001,[78] to assist Xu Guangchun in daily 
propaganda work;[79] conducted activities in the capacity name of deputy director of the "610 Office" in the country since 
2001; appointed deputy Head of the Propaganda Department of CCCCP in 2002.[80] 
During his tenure in office, Li Dongsheng attended the 57th annual conference of UN Human Rights Committee as special 
consultant of the Chinese delegation and issued anti Falun Gong statement during interviews by news reporters.[81] He also 
slandered Falun Gong during his speech on woman's interests.[82] Between November 5 and 11, 2001, he accompanied Li 
Lanqing, director of the "Leadership Team to Handle the Falun Gong Issues," in the capacity of the deputy director of the 
"610 Office", to visit businesses, schools, research institutions on healthy and technology and high-tech development 



     
 
 
 
 
                                        
 

12 
 

To investigate the criminal conduct of all institutions, organizations, and individuals involved in the persecution of 
Falun Gong; to bring such investigations, no matter how long it takes, no matter how far and deep we have to search, 

to full closure; to exercise fundamental principles of humanity; and to restore and uphold justice in society. 
 

Mail address: 
P. O. Box 84 
NewYork, NY  
10116 USA   

World Organization to 
Investigate the Persecution 

of Falun Gong 
追查迫害法轮功国际组织 

 

hwww.upholdjustice.org 
Tel：001-347-448-5790 
Fax：001-347-402-1444 

 

regions in several major cities in Guangdong Province, including Meizhou, Shantou, Shenzheng, Zhuhai, Sunde, and 
Guangzhou.[83,84, 85, 86, 87] On October 22, 2002, Li visited Yueyang City in Hunan Province in the capacity of deputy 
Director of the 610 Office, deputy Head of the Central Propaganda Department, to inspect the local 610 Office.[80] During 
August 26 to 28, 2002, as deputy Director of CCTV and deputy Head of the Central Propaganda Department, Li reported 
the status on exposing Falun Gong at the National Conference of Directors of Propaganda Departments held in Beijing.[88] 
Li Dongsheng is responsible for the anti Falun Gong propaganda conducted by CCTV and other major media for the last 
five years. 
 
Gui Xiaofeng [89] 
Gender: Male 
Positions: Member of the Chinese People's Political Consultative Conference (CPPCC), member of the Party Committee 
and deputy Director of the National Press and Publication Administration between April 2001 and November 2004; [90, 91] 
deputy Director and Office Manager of the State Office of Eliminating Pornography and Attacking Illegal Publications 
since 1989.[92] 
During his tenure in office, Gui Xiaofeng actively searched and confiscated Falun Gong publications, alleging that Falun 
Gong's truth-clarifying materials were "illegal publications" and therefore should be "confiscated with no exception." He 
emphasized, "Since 1996, especially since July 1999, the Press and Publication Administration, the State Office of 
Eliminating Pornography and Attacking Illegal Publications and other related departments have issued several notices to 
search and confiscate publications such as the Falun Gong materials. These notices should be carried out continually."[93] 
On March 13, 2003, during an interview with People's Net, Gui Xiaofeng said, "According to incomplete statistics, from 
1994 to the end of 2002, the state has confiscated more than 16. 3 million copies of Falun Gong propaganda materials."[94] 
Gui Xiaofeng is responsible for banning the publication of and forcibly destroying Falun Gong books and audio and video 
products. 
 
Wang Zhongwei [95] 
Gender: Male 
Date of Birth: December 1955 
Positions: currently standing member of Shanghai City Party Committee, Director of the Propaganda Department of 
Shanghai; joined workforce in January 1976 and became a CCP member in December 1980; held positions of Secretary of 
the Youth League Committee in No.5 Shanghai Pharmaceutical Factory, Principal of Shanghai Young Administrative 
Cadres College, deputy general secretary of Shanghai Youth League Committee, Chairman of Shanghai Youth United 
Committee, deputy Party Secretary of the Municipal Press and Publications Bureau, Party Secretary and Director of 
Wenhui-Xinmin Newspaper Group.[96] 
On August 22 and 28, 2002, the first anti Falun Gong movie and a 16-serie TV programs produced by Shanghai Film Group 
were premiered in Shanghai respectively. Wang Zhongwei attended the opening ceremony and met with key production 
crews. The movie and the TV series were produced directly under the leadership of the Propaganda Department of Shanghai, 
which was led by Wang Zhongwei, the Municipal Office for the Prevention and Handling of Cults, and officials in 
Shanghai Wenguang Film Bureau. They used fabricated stories and artistic techniques to accuse Falun Gong of hurting lives. 
Both productions were recognized by the Central Propaganda Department, the Office for Prevention and Handling of Cults 
(the Central "610 Office" and the State Administration of Radio, Film and Television. Department of Propaganda, the 
Office of Civilization, the municipal Office for Prevention and Handling of Cult, Party Committee of Department of 
Education, Department of Justice, the Culture and Broadcast Bureau, the General Worker's Union, the Youth League 
Committee and the Woman Union jointly issued a notice, requesting all municipal districts, systems and departments to 
organize people to watch the two productions and to conduct regular activities for Party and Youth League members and 
other various forums and discussions on the productions.[42] An anti Falun Gong show has been touring the communities in 
Shanghai for several years. On December 15, 2003, Wang Zhongwei attended a special show and issued awards to groups 
and individuals.[97] 
 
References 
[1]"Window of China Judges" original from internet digest of "Eagle of Freedom" During the interview with Wallace from 
CBS, Jiang Zemin had such a statement, "The media should be the mouthpiece of the party. I believe all the countries and 
parties should have their own publications to spread their ideas. We do have news freedom. But this freedom should be 
substituted to the state interest. Do you think your freedom of speech is permitted to damage the state interests?"(Back) 



     
 
 
 
 
                                        
 

13 
 

To investigate the criminal conduct of all institutions, organizations, and individuals involved in the persecution of 
Falun Gong; to bring such investigations, no matter how long it takes, no matter how far and deep we have to search, 

to full closure; to exercise fundamental principles of humanity; and to restore and uphold justice in society. 
 

Mail address: 
P. O. Box 84 
NewYork, NY  
10116 USA   

World Organization to 
Investigate the Persecution 

of Falun Gong 
追查迫害法轮功国际组织 

 

hwww.upholdjustice.org 
Tel：001-347-448-5790 
Fax：001-347-402-1444 

 

[2]November 15, 2002,"Xinhua Net" Materials from the Departments directly under CCCCP(Back) 
[3]"China Media Net" "Complete Official List on News Branches"(Back) 
[4]The Annual Book of "The Publishers Association of China" for 2001]"The Opinions in Setting Newspapers and 
Magazine Warning System on Violation of Rules from the Publicity Department of the CCCCP and the Press and 
Publication Administration"(Back) 
[5]September 9, 2003, "Xinhua Net" The Notice on Organization from the State Council? the Document Number: No.8 
2003(Back) 
[6]Organization Chart of the CCCCP Radio Bureau (1949-1982)(Back) 
[7]December 6,2003,"China Spirit and Civilization Net" "China Group of Radio, Film and Television is Founded on 
December 6"(Back) 
[8]February 2004, "China Net" "General Status on China's Media and Their Market"(Back) 
[9]"People's net " News Frontier - "Jiang Zemin's Core Thoughts on News (Excerpt)"(Back) 
[10]January 22, 1999, People's Daily: "Jiang Zemin Attended the National Conference for Ministers of Propaganda and 
Gave Important Speech"(Back) 
[11]January 10, 2001, "Fudan Humanities Net" quote from People's Daily:"The State Conference for Directors of Publicity 
Departments is Open and Jiang Zemin Gives Important Speech"(Back) 
[12]October 30, 2001, PLC Daily: "Ding Guangeng's Speech at the Opening Ceremony of the 1st Session of the 6th Council 
Meeting of Chinese Journalist Association"(Back) 
[13]China News Net: "Review of 2003 China News Industry (Part 2)"(Back) 
[14]People's Net: "Hu Jintao Gives Important Speech on the National Political Propaganda Work Conference and Stresses 
the Guiding Role of the Key Ideology of 'Three Representatives'on Publicity Field"(Back) 
[15]June 2001, Spring of Beijing (General No.97): "The CCCCP Document on Falun Gong Issue"(Back) 
[16]January 1, 2000, People's Daily: "Zhao Zhizhen's Speech at the National Conference on Spreading Science in 
2000"(Back) 
[17]July 24, 1999, People's Daily: "Solidly Take on Political Responsibilities; Guide Public Opinions to the Right 
Direction"(Back) 
[18]July 17, 2003, The Epoch Times: "Retrospect on July 20: Storm Came Rashly and Harshly that Year; Falun Gong's 
Peaceful Journey Against Persecution is Long and Persistent"(Back) 
[19]September 17, 1999, China News(Back) 
[20]October 25, 1999, CCTV International Net: "Interviewed by French Newspaper to Give Important Speech on Major 
Domestic and International Issues and to State the Principle Standing Points of our Country"(Back) 
[21]October 27, 1999, People's Daily: Special commentary article(Back) 
[22]January 12, 2001, People's Daily Oversea: "Ding Guangen Stresses in the national conference of ministers of 
Propaganda Departments to Improve Ideology Propaganda to a Higher Level in the New Millennium"(Back) 
[23]March 20, 2001, People's Daily: "New Millennium, New Starting Point " Strive to Raise the Level of Ideology 
Propaganda to a New High(Back) 
[24]January 2004, Voice Of America News in Chinese(Back) 
[25]February 6, 1988, "Regulations on News Reporting" by Ministry of Propaganda, Doc. No.3 [1988](Back) 
[26]Public Net - Young Reporters: "Grasp the Appropriate Measurement on Reporting Breaking News," by Gao Tingxian, 
managing deputy Minister of Propaganda of Shandong Province(Back) 
[27]January 31, 2001, People's Daily(Back) 
[28]December 18, 1997, Qing Xuan Net: "Opinions on Strengthening and Improving Press and Publications" Doc. No. 
41 [1997](Back) 
[29]January 31, 2001, People's Liberation Army Daily(Back) 
[30]January 31, 2001, Guangming Daily(Back) 
[31]January 31, 2001, China Women's Daily(Back) 
[32]N.4, 2001 (General No.483), News and Talent Magazine: "Two Related Newspapers Collaborate, Bringing Wonderful 
Things to the Army"(Back) 
[33]January 23, 2002, Northeast Net: "Proposals on the 4th session of the 8th Conference of Helongjiang Province Political 
Consultancy"(Back) 
[34]February 7, 2001, Southern China Net: "More Evidences Show Western Reporters' Involvement in Falun Gong's Self-
Immolation"(Back) 
[35]Thursday, February 8, 2001: 1:16 PM, Washington Post Foreign Service by Philip P. Pan(Back) 



     
 
 
 
 
                                        
 

14 
 

To investigate the criminal conduct of all institutions, organizations, and individuals involved in the persecution of 
Falun Gong; to bring such investigations, no matter how long it takes, no matter how far and deep we have to search, 

to full closure; to exercise fundamental principles of humanity; and to restore and uphold justice in society. 
 

Mail address: 
P. O. Box 84 
NewYork, NY  
10116 USA   

World Organization to 
Investigate the Persecution 

of Falun Gong 
追查迫害法轮功国际组织 

 

hwww.upholdjustice.org 
Tel：001-347-448-5790 
Fax：001-347-402-1444 

 

[36]March 17, 2003, Xinhua Net. The News Office of the State Council is also called Overseas Propaganda Office. It's one 
organization with two name plaques. It was changed in March 1998 from a government office to an office directly under the 
Central Committee, under CCP's direct leadership.(Back) 
[37]July 16, 2001, People's Daily: "Exhibit on 'Promoting Civilization and Fighting Against Cult' Opens."(Back) 
[38]China Woman Net by China Women抯 Daily(Back) 
[39]September 13, 2001, Changjiang Daily: "Nearly 100,000 Citizens in Wuhan City Visited the Exhibition Against 
Cult"(Back) 
[40]December 26, 2001, Huashang Daily: "The Exhibition on Promoting Science and Fighting Against Cult Opened 
Yesterday in Shaanxi Province"(Back) 
[41]August 20, 2002, PLC Daily: "The First Movie on the Fight Against Falun Gong, 'Out of the Death Trap' Held its 
Opening Ceremony in Shanghai"(Back) 
[42]August 20, 2002, PLC Daily: "The First Movie on the Fight Against Falun Gong, 'Walking out of the Death Trap' Has a 
Opening Ceremony in Shanghai"(Back) 
[43]April 10, 2002, People's Daily: "China Publications Group is Formed; Ding Guangen Congratulates and Greeting the 
Comrades in Publication Field"(Back) 
[44]Media Publication Net: "China Publication Group is Formed; Liu Yunshan and Shi Zongyuan Attended the Founding 
Meeting and Gave Speeches"(Back) 
[45]China Publication Net: "Brief Intro on China Publication Group"(Back) 
[46]China Industry and Commerce Times, April 8, 2002, "Publication Industry Facing Major Reform"(Back) 
[47]Clearwisdom Net, January 5, 2005, "Elementary School Book and 'Self-Immolation'"(Back) 
[48]Guangming Daily, December 25, 1999: "No.9 Session of China News Award and the 1st Column Prize Announced in 
Beijing"(Back) 
[49]China News Net, February 26, 2001: "China Commends and Awards those Individuals and Groups who are 
Outstanding in Fighting Against Falun Gong"(Back) 
[50]Chinese Embassy in Denmark website, February 26, 2001: "Public Lectures on Outstanding Stories Against Falun 
Gong Cult Held in Beijing"(Back) 
[51]News Frontier, No.2 of 2001: "Give Commentary a Sound Name" by Wang Jinhai(Back) 
[52]Focal Point Interview CCTV: Brief Intro on CCTV(Back) 
[53]Xinhua Net, July 24, 2002, "Award Winning Articles of the 12th China News Award"(Back) 
[54]Xinhua Net, October 21, 2003, "Award Winning Articles of the 13th China News Award"(Back) 
[55]Qingdao Labor Protection Net: "Municipal Press and Publication Bureau Commended"(Back) 
[56]News and Talent Magazine, No.11, 2002 (General No.502), "Bio of the Prize-winner of the 5th Taofen News 
Award"(Back) 
[57]News and Talent Magazine, No.11, 2001, (General No.490), "Plan on High Quality, Heavy Hitter Articles - Review on 
a Serials of Successful Planning of People's Liberation Army Daily"(Back) 
[58]July 22, 1999, "The Notice on Dealing With Falun Gong Publications by the News Publication Administration of PRC" 
Xinchutu No.933,(1999)](Back) 
[59]Qingdao News and Publication Bureau website: "The Almanac of China's Anti Pornography and Anti Illegal 
Publications Campaign"(Back) 
[60]People's Daily Oversea, July 28, 1999, "Nearly 200,000 Publications Related with Falun Gong are Captured in 
Beijing"(Back) 
[61]People's Daily, July 28, 1999, "Falun Gong Illegal Publications are Gathered and Destroyed Everywhere"(Back) 
[62]People's Daily, July 30, 1999, "Over 2 Million Publications Related with Falun Gong are Captured; Activities are Going 
on Everywhere to Destroy them"(Back) 
[63]People's Daily, January 30, 2000, "CCCCP Propaganda Department and Related Departments Hold a United Statewide 
Video and Audio Conference to Deploy a Campaign Against Pornography and Illegal Publications in 2000"(Back) 
[64]Jinggangshan Institute Library website: "Notice on Banning Illegal Publications such as Falun Gong and Further 
Strengthening the Administration of Publications by News and Publication Administration" [Xinchuji No.989 (1999)](Back) 
[65]People's Net, July 19, 2001(Back) 
[66]People's Daily Web Version, October 2002, Biography of Ding Guangen"(Back) 
[67]Worker's Daily, July 16(Back) 
[68]Xinhua Net: "Biography of Liu Yunshan"(Back) 
[69]China Net, March 14, 2003, "The Committee Member Gui Xiaolan: thoroughly Implement the Ideology of 'Three 



     
 
 
 
 
                                        
 

15 
 

To investigate the criminal conduct of all institutions, organizations, and individuals involved in the persecution of 
Falun Gong; to bring such investigations, no matter how long it takes, no matter how far and deep we have to search, 

to full closure; to exercise fundamental principles of humanity; and to restore and uphold justice in society. 
 

Mail address: 
P. O. Box 84 
NewYork, NY  
10116 USA   

World Organization to 
Investigate the Persecution 

of Falun Gong 
追查迫害法轮功国际组织 

 

hwww.upholdjustice.org 
Tel：001-347-448-5790 
Fax：001-347-402-1444 

 

Representatives' and Deeply Conduct the Long-term Fight against Pornography and Illegal Publications"(Back) 
[70]Party Construction Magazine, No.1, 2005, "Liu Yunshan: Seriously Implement General Strategy of the CCCPC and Do 
well on Propaganda and Ideology"(Back) 
[71]Hotline Net of the Capital Civilization, November 21, 2000, "Main Ideas on Nationwide Country Spirit and Ideology 
Construction Conference" by Capital Civilization Office(Back) 
[72]China Net, January 16, 2004, "Liu Yunshan: Deploy a Campaign Against Pornography and Illegal Publications in order 
to Build a Better Environment toward Small-Rich Society"(Back) 
[73]China Net, "Biography of Xu Guangchun"(Back) 
[74]China Net, original from "State Administration of Radio, Film and Television" website, "Notice from the State 
Administration of Radio, Film and Television on October 20, 2003: Opinions in strengthening the propaganda on Atheism 
and Popular Science in the Field of Radio and TV"(Back) 
[75]China Spirit and Civilization Net, December 17, 2003, "On December 12, China Group of Radio, Film and Television 
is Founded"(Back) 
[76]Eliminating Pornograhpy and Attacking Illegal Publication Net, Picture News(Back) 
[77]CCTV website, "Biography of Li Dongsheng"(Back) 
[78]State Administration of Radio, Film and Television website, "rganization Reform on China Radio, Film and 
Television"(Back) 
[79]CCTV website, "CCTV Brief"(Back) 
[80]Yueyang News Net, "Yueyang TV reports on October 22: Li Dongsheng, the vice director of CCCCP '610 Office' and 
the vice minister of the Publicity Department of CCCCP come to Yueyang to inspect work"(Back) 
[81]China News Net, April 29, 2001, "Li Dongsheng Condemns Falun Gong Supporting the US Human Right Proposal 
Against China"(Back) 
[82]China Net, April 10, 2001, "China Representatives Call to Eliminate Cult and Protect Women's Interests"(Back) 
[83]People's Daily, November 14, 2001, "Take Opportunities; Face Challenge; Adjust Attitude; Truly Do Practical 
Things ?Improve Overall State Economic Quality and Competition Strength"(Back) 
[84]Kejia Flying Dragon and Sensation Net, December 26, 2003, "Vice Premier of the State Council Li Lanqing Visits 
Meizhou" by the Editor of "Kejia Flying Dragon and Sensation Net"(Back) 
[85]Taihua Net, reprint from Shandou Daily, November 14, 2001, "Li Lanqing Visits Shandou"(Back) 
[86]Jinshan High School of Shandou City, old web edition, November 7, 2001, "Vice Premier Li Lanqing Visits Our 
School"(Back) 
[87]Shenzheng Virtual University Campus, May 8, 2003, "Li Lanqing, the Standing Committee Member of the CCCCP 
Politic Bureau and Vice Premier of the State Council visits Shenzheng Virtual Univeristy"(Back) 
[88]Party Construction of Quanzhou Organizations Info Net, September 5, 2002(Back) 
[89]Eliminating Pornography and Attacking Illegal Publication website, Photo news(Back) 
[90]Public Net, April 26, 2001, Xinhua News - The State Council Appoints and Dismiss a Patch of Government 
Staffs"(Back) 
[91]Xinhua Net, November 19, 2004, "Announcement: The State Council Appoints and Dismiss a Patch of Government 
Staffs"(Back) 
[92]People's Net, Brief Intro of the State Office of "Eliminating Pornography" and "Attack Illegal Publication"(Back) 
[93]CCTV, Special News Program, January 20, 2001, "The person in charge of 'News Publication Administration' points 
out: attacking Falun Gong ..."(Back) 
[94]People's Net, March 13, 2003, "It is a serious task against pornography and illegal publications and has long way to 
go"(Back) 
[95]Sina.com, Shanghai Site, Photo News: Mr. Wang Zhongwei, member of the municipal party standing committee and 
director of the municipal propaganda department, attends the award dinner party.(Back) 
[96]Shanghai Social Science Institution website, "Biography of Wang Zhongwei"(Back) 
[97]Xinhua Net Shanghai Channel, December 15, 2003, "A Special Show Against Cult on Play in Shanghai" 
 


